1998 LMP1-98 Spyder

98_lmp1-98.jpg (343x184) - 16 KB

Porsche se po úspěchu modelu WSC-95, který v letech 1996 a 1997 vyhrál Le Mans, rozhodlo o jeho celkovou modernizaci a vyvinulo dva zcela nové podvozky. Dva vozy s označením LMP1-98 byly v roce 1998 nasazeny do Le Mans, kde však kvůli technickým problémům ani jeden z vozů závod nedokončil. Porsche ale i tak slavilo dvojnásobné vítězství, a to s vozy 911 GT1 Evo 98. Většího úspěchu dosáhl model LMP1-98 v severoamerickém závodě Petit Le Mans kde skončil na druhém místě několik sekund za vítězným Ferrari 333 SP. Po roce 1998 byly LMP1-98 vyřazeny z provozu a Porsche plánovalo pro rok 2000 vyvinout zcela nový prototyp označený jako LMP2000. Tento projekt byl ale později zrušen a Porsche se k závodům s továrními prototypy vrátilo až v roce 2005, kdy debutoval model RS Spyder.

Fotogalerie

98_lmp1-98_01.jpg (800x600) - 177 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 3196 ccm
výkon: 403 kW (540 HP) při 7200 ot./min.
točivý moment: 600 Nm při 5000 ot./min.
palivový systém: Přímé vstřikování

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové keramické PCCB
kola: přední: 13 x 18
zadní: 14,5 x 18
pneumatiky: přední: 25/5x12 - 18
zadní: 28/5 x 14,5 - 18

rozměry

hmotnost: 885 kg
délka: 4630 mm
šířka: 2000 mm
zavěšení kol: 2790 mm
palivová nádrž: 80 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6