1998 LMP1-98 Spyder


Porsche se po úspěchu modelu WSC-95, který v letech 1996 a 1997 vyhrál Le Mans, rozhodlo o jeho celkovou modernizaci a vyvinulo dva zcela nové podvozky. Dva vozy s označením LMP1-98 byly v roce 1998 nasazeny do Le Mans, kde však kvůli technickým problémům ani jeden z vozů závod nedokončil. Porsche ale i tak slavilo dvojnásobné vítězství, a to s vozy 911 GT1 Evo 98. Většího úspěchu dosáhl model LMP1-98 v severoamerickém závodě Petit Le Mans kde skončil na druhém místě několik sekund za vítězným Ferrari 333 SP. Po roce 1998 byly LMP1-98 vyřazeny z provozu a Porsche plánovalo pro rok 2000 vyvinout zcela nový prototyp označený jako LMP2000. Tento projekt byl ale později zrušen a Porsche se k závodům s továrními prototypy vrátilo až v roce 2005, kdy debutoval model RS Spyder.
Fotogalerie

údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 3196 ccm |
výkon: | 403 kW (540 HP) při 7200 ot./min. |
točivý moment: | 600 Nm při 5000 ot./min. |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové keramické PCCB |
kola: | přední: 13 x 18 zadní: 14,5 x 18 |
pneumatiky: | přední: 25/5x12 - 18 zadní: 28/5 x 14,5 - 18 |
rozměry | |
hmotnost: | 885 kg |
délka: | 4630 mm |
šířka: | 2000 mm |
zavěšení kol: | 2790 mm |
palivová nádrž: | 80 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |