1999 LMP2000 (9R3)


V průběhu sezóny 1998, kdy Porsche 911 GT1 vyhrálo Le Mans, byly zahájeny práce na zcela novém prototypu závodního vozu s kódovým označením LMP2000 nebo 9R3 jako konkurence pro připravovaný speciál Audi R8. Vůz měl konstrukci s otevřenou střechou a motor V10, který byl navržen podle předpisů pro kategorii LMP1. Dvoudenního testování ve Weissachu se v listopadu 1999 účastnili testovací jezdci Alan McNish a Bob Wolleck a ti se o potenciálu vozu vyjadřovali velmi kladně. Projekt byl i přesto nakonec zastaven a Porsche se dále soustředilo na vývoj SUV, které by konkurovalo Mercedesu ML a BMW X5. Vidlicový 10-válec byl o rok později použit v prototypu supersportu Carrera GT. Dokončen byl jediný vůz, který byl později vystaven v muzeu Porsche v Zuffenhausenu. Porsche se do závodů kategorie LMP1 vrátilo až v roce 2014 s hybridním vozem Porsche 919, mezitím však vznikl úspěšný vůz 9R6 RS Spyder určený pro třídu LMP2.
Fotogalerie


údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 10-válec |
obsah válců: | 5500 ccm |
výkon: | 522 kW (700 HP) při 10000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
rozměry | |
hmotnost: | 930 kg |
převodovka | |
typ převodovky: | sekvenční |
počet převodových stupňů: | 6 |