1999 LMP2000 (9R3)

99_lmp2000_9r3.jpg (343x190) - 24 KB

V průběhu sezóny 1998, kdy Porsche 911 GT1 vyhrálo Le Mans, byly zahájeny práce na zcela novém prototypu závodního vozu s kódovým označením LMP2000 nebo 9R3 jako konkurence pro připravovaný speciál Audi R8. Vůz měl konstrukci s otevřenou střechou a motor V10, který byl navržen podle předpisů pro kategorii LMP1. Dvoudenního testování ve Weissachu se v listopadu 1999 účastnili testovací jezdci Alan McNish a Bob Wolleck a ti se o potenciálu vozu vyjadřovali velmi kladně. Projekt byl i přesto nakonec zastaven a Porsche se dále soustředilo na vývoj SUV, které by konkurovalo Mercedesu ML a BMW X5. Vidlicový 10-válec byl o rok později použit v prototypu supersportu Carrera GT. Dokončen byl jediný vůz, který byl později vystaven v muzeu Porsche v Zuffenhausenu. Porsche se do závodů kategorie LMP1 vrátilo až v roce 2014 s hybridním vozem Porsche 919, mezitím však vznikl úspěšný vůz 9R6 RS Spyder určený pro třídu LMP2.

Fotogalerie

99_lmp2000_9r3_01.jpg (800x600) - 106 KB 99_lmp2000_9r3_02.jpg (800x600) - 92 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 10-válec
obsah válců: 5500 ccm
výkon: 522 kW (700 HP) při 10000 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol

rozměry

hmotnost: 930 kg

převodovka

typ převodovky: sekvenční
počet převodových stupňů: 6