'14 919 Hybrid LMP1 (9R9)


Porsche LMP1 (Le Mans Prototype 1), je hybridní závodní prototyp zkonstruovaný pro sezónu 2014 na mistrovství světa FIA sportovních vozů (WEC) a 24 hodin Le Mans. V polovině roku 2011 padlo rozhodnutí vrátit se do vrcholového motoristického sportu a následně došlo k rozšíření vývojového centra Porsche Motorsport Center ve Weissachu. Byla postavena nová výrobní hala a administrativní budova, a výsledkem je prototyp, na jehož vývoji se podílel také tovární jezdec Porsche Timo Bernhard. Vůz pohání 2-litrový motor V4 s jedním turbem na zadní nápravě a elektromotor na přední nápravě. Vůz má dva nezávislé systémy rekuperace, jeden na tepelnou energii z výfukových plynů a druhý na elektrickou energii při brzdění, kterou následně ukládá do lithium-ion akumulátoru. Vůz debutoval v závodě 6 hodin Silverstone, kde obsadil 3. místo. První vítězství přišlo v závodě 6 hodin Sao Paulo, kde vůz s těsným náskokem překonal Toyotu TS040 Hybrid. V následujících letech došlo k úpravám a vylepšením vozu pro další motoristické sezóny.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec |
obsah válců: | 2000 ccm |
výkon: | V4: 373 kW (500 HP) Elektromotor: 298 kW (400 HP) |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu i vzadu |
pohon: | všech kol |
aukumulátor: | Lithium-ion |
rozměry | |
hmotnost: | 900 kg |
délka: | 4650 mm |
šířka: | 1900 mm |
výška: | 1050 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 7 |