'14 919 Hybrid LMP1 (9R9)

14-919-hybrid-lmp1.jpg (343x185) - 43 KB

Porsche LMP1 (Le Mans Prototype 1), je hybridní závodní prototyp zkonstruovaný pro sezónu 2014 na mistrovství světa FIA sportovních vozů (WEC) a 24 hodin Le Mans. V polovině roku 2011 padlo rozhodnutí vrátit se do vrcholového motoristického sportu a následně došlo k rozšíření vývojového centra Porsche Motorsport Center ve Weissachu. Byla postavena nová výrobní hala a administrativní budova, a výsledkem je prototyp, na jehož vývoji se podílel také tovární jezdec Porsche Timo Bernhard. Vůz pohání 2-litrový motor V4 s jedním turbem na zadní nápravě a elektromotor na přední nápravě. Vůz má dva nezávislé systémy rekuperace, jeden na tepelnou energii z výfukových plynů a druhý na elektrickou energii při brzdění, kterou následně ukládá do lithium-ion akumulátoru. Vůz debutoval v závodě 6 hodin Silverstone, kde obsadil 3. místo. První vítězství přišlo v závodě 6 hodin Sao Paulo, kde vůz s těsným náskokem překonal Toyotu TS040 Hybrid. V následujících letech došlo k úpravám a vylepšením vozu pro další motoristické sezóny.

Fotogalerie

14-919-hybrid-lmp1_03.jpg (800x534) - 84 KB 14-919-hybrid-lmp1_04.jpg (800x534) - 90 KB 14-919-hybrid-lmp1_02.jpg (800x534) - 69 KB 14-919-hybrid-lmp1_01.jpg (800x534) - 73 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec
obsah válců: 2000 ccm
výkon: V4: 373 kW (500 HP)
Elektromotor: 298 kW (400 HP)
palivový systém: Přímé vstřikování

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu i vzadu
pohon: všech kol
aukumulátor: Lithium-ion

rozměry

hmotnost: 900 kg
délka: 4650 mm
šířka: 1900 mm
výška: 1050 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 7