1967 910/8 Bergspyder

68_910-8_bergspyder.jpg (343x185) - 16 KB

Porsche 910 byl závodní vůz postavený na základech úspěšného modelu 906 Carrera 6. 910 Bergspyder byl s výkonem 270 koní a hmotností kolem 420 kg velmi obratný a dominoval závodům do vrchu v letech 1967 a 1968, než byl nahrazen modelem 909 Bergspyder. Nízké hmotnosti se podařilo docílit použitím nejmodernějších materiálů jako titan, berylium, hořčík, plast a hliník. Závodní vozy do vrchu měli také velmi malé palivové nádrže, čímž se ještě více snížila jejich hmotnost. Podvozek byl podobný vozu 804 Formule 1, včetně osmiválcového motoru typu boxer. Předpisy mistrovství Evropy v závodech do vrchu nestanovovaly minimální hmotnost. Zpočátku se podařilo docílit hmotnosti necelých 450 kg, ale v roce 1968, po dalším vývoji a optimalizaci, vážil pouhých 420 kg. V roce 1967 vyhrál Gerhard Mitter mistrovství Evropy závodů do vrchu. Následující rok zvítězil Rolf Stommelen v závodu do vrchu Mont Ventoux ve Francii. Vítězství následně vybojoval také v italském Trentu Bondone Mitter a v Cesana Sestrieres. Ten samý rok dosáhl vítězství také Gerhard Mitter v závodě do vrchu Freiburg-Schauinsland.

Fotogalerie

68_910-8_bergspyder_04.jpg (640x480) - 76 KB 68_910-8_bergspyder_03.jpg (800x600) - 121 KB 68_910-8_bergspyder_02.jpg (640x480) - 66 KB 68_910-8_bergspyder_01.jpg (800x600) - 137 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec boxer
obsah válců: 1981 ccm
výkon: 200 kW (270 HP) při 8600 ot./min.
točivý moment: 231 Nm při 7000 ot./min.
kompresní poměr: 10.4 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol

statistiky

max. rychlost: 260 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.1 s

rozměry

hmotnost: 420 kg
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5