1967 910/8 Bergspyder


Porsche 910 byl závodní vůz postavený na základech úspěšného modelu 906 Carrera 6. 910 Bergspyder byl s výkonem 270 koní a hmotností kolem 420 kg velmi obratný a dominoval závodům do vrchu v letech 1967 a 1968, než byl nahrazen modelem 909 Bergspyder. Nízké hmotnosti se podařilo docílit použitím nejmodernějších materiálů jako titan, berylium, hořčík, plast a hliník. Závodní vozy do vrchu měli také velmi malé palivové nádrže, čímž se ještě více snížila jejich hmotnost. Podvozek byl podobný vozu 804 Formule 1, včetně osmiválcového motoru typu boxer. Předpisy mistrovství Evropy v závodech do vrchu nestanovovaly minimální hmotnost. Zpočátku se podařilo docílit hmotnosti necelých 450 kg, ale v roce 1968, po dalším vývoji a optimalizaci, vážil pouhých 420 kg. V roce 1967 vyhrál Gerhard Mitter mistrovství Evropy závodů do vrchu. Následující rok zvítězil Rolf Stommelen v závodu do vrchu Mont Ventoux ve Francii. Vítězství následně vybojoval také v italském Trentu Bondone Mitter a v Cesana Sestrieres. Ten samý rok dosáhl vítězství také Gerhard Mitter v závodě do vrchu Freiburg-Schauinsland.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 8-válec boxer |
obsah válců: | 1981 ccm |
výkon: | 200 kW (270 HP) při 8600 ot./min. |
točivý moment: | 231 Nm při 7000 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.4 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 260 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.1 s |
rozměry | |
hmotnost: | 420 kg |
zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |