1968 909 Bergspyder


909 Bergspyder byl závodní model vyvinutý pro závody do vrchu, který měl navázat na úspěchy svého předchůdce 910/8 Bergspyder. Podobná je velice nízká karosérie, která je ale více aerodynamická, s párem předních spoilerů a dvěma klapkami na zádi. Vůz je svým způsobem technický unikát, který představoval názornou ukázku schopností ve snižování hmotnosti. Změny v předpisech tehdy zrušily požadavek na minimální hmotnost, což upevnilo vzestupnou pozici Ferdinanda Piëcha, který mohl ukázat svoje vůdčí schopnosti při vývoji vozu. Debutoval 8. září 1968 v závodě do vrchu Gaisberg v Rakousku, kde se v rukou Rolfa Stommelena umístil na 3. místě. Druhý start proběhl 22. září 1968 na závěrečném závodě sezóny v Mont Ventoux ve Francii, ve kterém Stommelen s vozem 909 obsadil 2. místo. Oba závody vyhrál Gerhard Mitter s vozem 910 Bergspyder. Ačkoli závodní kariera vozu byla velice krátká, sehrál klíčovou roli pro vývoj budoucích závodních vozů, zejména při vývoji modelu 908/3.
Fotogalerie

údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 1981 ccm |
výkon: | 205 kW (275 HP) při 9000 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.4 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
kola: | přední - 8J x 13 zadní - 12J x 13 |
pneumatiky: | přední - 4,75/10,00 - 13 zadní - 6,00/12,00 - 13 |
statistiky | |
max. rychlost: | 250 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 430 kg |
délka: | 3440 mm |
šířka: | 1800 mm |
výška: | 710 mm |
zavěšení kol: | 2260 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |