1968 909 Bergspyder

68_909_bergspyder.jpg (343x188) - 12 KB

909 Bergspyder byl závodní model vyvinutý pro závody do vrchu, který měl navázat na úspěchy svého předchůdce 910/8 Bergspyder. Podobná je velice nízká karosérie, která je ale více aerodynamická, s párem předních spoilerů a dvěma klapkami na zádi. Vůz je svým způsobem technický unikát, který představoval názornou ukázku schopností ve snižování hmotnosti. Změny v předpisech tehdy zrušily požadavek na minimální hmotnost, což upevnilo vzestupnou pozici Ferdinanda Piëcha, který mohl ukázat svoje vůdčí schopnosti při vývoji vozu. Debutoval 8. září 1968 v závodě do vrchu Gaisberg v Rakousku, kde se v rukou Rolfa Stommelena umístil na 3. místě. Druhý start proběhl 22. září 1968 na závěrečném závodě sezóny v Mont Ventoux ve Francii, ve kterém Stommelen s vozem 909 obsadil 2. místo. Oba závody vyhrál Gerhard Mitter s vozem 910 Bergspyder. Ačkoli závodní kariera vozu byla velice krátká, sehrál klíčovou roli pro vývoj budoucích závodních vozů, zejména při vývoji modelu 908/3.

Fotogalerie

68_909_bergspyder_01.jpg (800x600) - 97 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 1981 ccm
výkon: 205 kW (275 HP) při 9000 ot./min.
kompresní poměr: 10.4 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
kola: přední - 8J x 13
zadní - 12J x 13
pneumatiky: přední - 4,75/10,00 - 13
zadní - 6,00/12,00 - 13

statistiky

max. rychlost: 250 km/h

rozměry

hmotnost: 430 kg
délka: 3440 mm
šířka: 1800 mm
výška: 710 mm
zavěšení kol: 2260 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5