1962 804 F1


Model 804 byl první opravdový vůz Porsche Formule 1. Plochý osmiválec byl zkonstruován tak, aby vyhovoval novým pravidlům o motorech F1 o zdvihovém objemu 1,5 l, které vstoupili v platnost v sezóně 1961. Porsche lpělo na chlazení vzduchem prostřednictvím ventilátoru umístěného uprostřed. Vůz byl nasazen v sezóně 1962 a debutoval 20. května na Velké ceně Nizozemska. Vítězství se automobil dočkal 8. července ve velké ceně Francie v Rouenu, kdy ho pilotoval Dan Gurney. Na stupních vítězů se umístil ještě ve Velké ceně Německa 5. srpna na okruhu Nordschleife, kde Gurney startoval z pole position, ale nakonec skončil na 3. místě. Vůz v tomto roce zaznamenal úspěch ještě v závodě Solitude Grand Prix na trati Solitude poblíž Stuttgartu, který nebyl součástí mistrovství světa. Dan Gurney a Jo Bonnier obsadili s vozy 804 první a druhé místo. Ke konci sezóny ale Porsche svojí účast ve Formuli 1 ukončilo a dále se soustředilo na vytrvalostní závody a mistrovství Evropy v závodech do vrchu. Ploché 8-válcové motory byly později použity pro závodní modely jako 904/8, 907/8 nebo 910/8.
Fotogalerie



údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 8-válec boxer |
obsah válců: | 1494 ccm |
výkon: | 136 kW (185 HP) při 9200 ot./min. |
točivý moment: | 153 Nm při 7450 ot./min. |
palivový systém: | dva Weberovy karburatory |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové |
pneumatiky: | přední: 5.00-15 R zadní: 6.50-15 R |
statistiky | |
max. rychlost: | 270 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 452 kg |
délka: | 3600 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 750 mm |
zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | přímo řazená |
počet převodových stupňů: | 5 |