1962 804 F1

62_804_f1.jpg (343x189) - 13 KB

Model 804 byl první opravdový vůz Porsche Formule 1. Plochý osmiválec byl zkonstruován tak, aby vyhovoval novým pravidlům o motorech F1 o zdvihovém objemu 1,5 l, které vstoupili v platnost v sezóně 1961. Porsche lpělo na chlazení vzduchem prostřednictvím ventilátoru umístěného uprostřed. Vůz byl nasazen v sezóně 1962 a debutoval 20. května na Velké ceně Nizozemska. Vítězství se automobil dočkal 8. července ve velké ceně Francie v Rouenu, kdy ho pilotoval Dan Gurney. Na stupních vítězů se umístil ještě ve Velké ceně Německa 5. srpna na okruhu Nordschleife, kde Gurney startoval z pole position, ale nakonec skončil na 3. místě. Vůz v tomto roce zaznamenal úspěch ještě v závodě Solitude Grand Prix na trati Solitude poblíž Stuttgartu, který nebyl součástí mistrovství světa. Dan Gurney a Jo Bonnier obsadili s vozy 804 první a druhé místo. Ke konci sezóny ale Porsche svojí účast ve Formuli 1 ukončilo a dále se soustředilo na vytrvalostní závody a mistrovství Evropy v závodech do vrchu. Ploché 8-válcové motory byly později použity pro závodní modely jako 904/8, 907/8 nebo 910/8.

Fotogalerie

62_804_f1_03.jpg (640x480) - 77 KB 62_804_f1_02.jpg (640x480) - 58 KB 62_804_f1_01.jpg (640x480) - 52 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec boxer
obsah válců: 1494 ccm
výkon: 136 kW (185 HP) při 9200 ot./min.
točivý moment: 153 Nm při 7450 ot./min.
palivový systém: dva Weberovy karburatory

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové
pneumatiky: přední: 5.00-15 R
zadní: 6.50-15 R

statistiky

max. rychlost: 270 km/h

rozměry

hmotnost: 452 kg
délka: 3600 mm
šířka: 999 mm
výška: 750 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: přímo řazená
počet převodových stupňů: 5