'60 787 F2


V roce 1961 Porsche uvedlo na trh monopost 787, na jehož návrhu se podílel také Ferdinand Alexander „Butzi“ Porsche. Vůz dostal úplně nový podvozek, který byl o 100 mm delší než u modelu 718/2. Původně bylo v plánu osadit vůz plochým 8-válcovým motorem Typu 753, ale nakonec byl namontován vzduchem chlazený 4-válec boxer Typ 547 vyvinutý Ernstem Fuhrmannem, který se již osvědčil ve vozech 550 Spyder a 718 Spyder. Vyrobeny byly pouze dva vozy, které však žádného většího úspěchu nedosáhly. Porsche pak v šampionátech pokračovalo s úspěšnějšími vozy 718/2 F2 a také se soustředilo na vývoj monopostu 804 s plochým 8-válcem pro sérii F1 do sezóny 1962.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1498 ccm |
výkon: | 142 kW (190 HP) při 8000 ot./min. |
točivý moment: | 147 Nm při 6500 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.3 : 1 |
palivový systém: | 2 karburátory Weber |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
kola: | přední: 5,5J x 15 zadní: 6J x 15 |
statistiky | |
max. rychlost: | 250 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 456 kg |
délka: | 3600 mm |
šířka: | 1520 mm |
výška: | 900 mm |
zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |