'60 787 F2

60_787_f2.jpg (343x187) - 18 KB

V roce 1961 Porsche uvedlo na trh monopost 787, na jehož návrhu se podílel také Ferdinand Alexander „Butzi“ Porsche. Vůz dostal úplně nový podvozek, který byl o 100 mm delší než u modelu 718/2. Původně bylo v plánu osadit vůz plochým 8-válcovým motorem Typu 753, ale nakonec byl namontován vzduchem chlazený 4-válec boxer Typ 547 vyvinutý Ernstem Fuhrmannem, který se již osvědčil ve vozech 550 Spyder a 718 Spyder. Vyrobeny byly pouze dva vozy, které však žádného většího úspěchu nedosáhly. Porsche pak v šampionátech pokračovalo s úspěšnějšími vozy 718/2 F2 a také se soustředilo na vývoj monopostu 804 s plochým 8-válcem pro sérii F1 do sezóny 1962.

Fotogalerie

60_787_f2_02.jpg (800x548) - 92 KB 60_787_f2_03.jpg (800x600) - 69 KB 60_787_f2_04.jpg (800x600) - 57 KB 60_787_f2_01.jpg (800x600) - 66 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1498 ccm
výkon: 142 kW (190 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 147 Nm při 6500 ot./min.
kompresní poměr: 10.3 : 1
palivový systém: 2 karburátory Weber

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové
kola: přední: 5,5J x 15
zadní: 6J x 15

statistiky

max. rychlost: 250 km/h

rozměry

hmotnost: 456 kg
délka: 3600 mm
šířka: 1520 mm
výška: 900 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6