'59 718/2 F2

59_718-2_f2.jpg (343x188) - 20 KB

V roce 1957 vstoupila v platnost pravidla, která umožňovala ve Formuli 2 použití vozů s krytými koly. Porsche tedy upravilo úspěšný závodní model 718 RSK Spyder na vůz s jedním středovým sedadlem. Debutoval ve Velké ceně Německa na Nürburgringu 4. srpna 1957 a s jezdcem Edgarem Barthem dosáhl vítězství. V dalším roce následovalo druhé místo na Nürburgringu a vítězství na německém Avusu. Na základě těchto úspěchů Porsche vyvinulo čistokrevný monopost určený přímo pro F2, označený jako 718/2 nebo také 718 F2. V roce 1960 se s těmito vozy umístili na prvních třech místech jezdci Stirling Moss, Graham Hill a Joakime Bonnier v závodě BARC 200 v Aintree v Anglii a zároveň Porsche vyhrálo pohár konstruktérů. Další triumf se dostavil na Nürburgringu, kde s vozem 718/2 zvítězil Jo Bonnier a na druhém místě ho následoval Wolfgang von Trips. Trojnásobné vítězství si Porsche připsalo 18. září 1960 v rakouském Zeltwegu s jezdci Stirlingem Mossem, Hansem Herrmannem a Edgarem Barthem. Ve stejném roce následovala ještě vítězství na Grand Prix Modena v Innsbrucku. Sezóna 1960 tak byla ve Formuli 2 pro Porsche mimořádně úspěšná. Z důvodu změny pravidel byly vozy v dalších letech podrobeny drobným úpravám a nasazeny do Formule 1.

Fotogalerie

59_718-2_f2_02.jpg (800x600) - 188 KB 59_718-2_f2_03.jpg (800x600) - 136 KB 59_718-2_f2_04.jpg (800x600) - 151 KB 59_718-2_f2_01.jpg (800x600) - 145 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1498 ccm
výkon: 123 kW (165 HP) při 8000 ot./min.
kompresní poměr: 9.5 : 1
palivový systém: 2 karburátory Weber

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové
kola: přední: 5,5 x 15
zadní: 6 x 15

statistiky

max. rychlost: 250 km/h

rozměry

hmotnost: 479 kg
délka: 3350 mm
šířka: 1520 mm
výška: 900 mm
zavěšení kol: 2200 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5