Walter Röhrl slaví 75. narozeniny


Dnes 7. března oslavil Walter Röhrl své 75-té narozeniny. Narodil se v roce 1947 v německém městě Regensburg jako nejmladší ze 3 dětí. Po rozchodu rodičů žil nadále se svou matkou. V 16 letech začal pracovat pro společnost, která měla obchodní vztahy s biskupem z Řezna jako řidič obchodního ředitele společnosti. Ročně zde najezdil až 120 000 kilometrů. V roce 1968 se Walter Röhrl zúčastnil své první rallye ve voze Fiat 850 Coupe bez jakéhokoli předchozího tréninku. O rok později pak vybojoval 2. místo ve stejné rally s vozem BMW 2002 TI.

V roce 1972 získal mezinárodní uznání za svůj výkon na Olympia Rally, kde se mu však ke smůle v závěru porouchal motor u jeho Fordu Capri. V roce 1975 vyhrává svou první rally na mistrovství světa. V Rally Akropolis zvítězil s vozem Opel Ascona s ohromujícím hodinovým náskokem před vozem na druhém místě. V roce 1980 vyhrál své první mistrovství světa jako tovární pilot Fiatu.

V sezóně 1981 závodil v několika vozech Porsche. Vystřídal závodní speciály jako 924 Carrera GTS a 911 SC RS. Startoval v německém i evropském šampionátu a s vozem 944 GTR LM zvítězil s Jürgenem Barthem ve své třídě ve 24-hodinovce Le Mans. V celkovém pořadí jim pak patřilo krásné 7. místo. Bodoval také na Silverstone, Nurburgringu, Norisringu a Diepholzu. V roce 1982 přestoupil k Opelu, aby se v roce 1983 vrátil zpět do Lancie, pro kterou jezdil také v 70. letech. V roce 1984 již počtvrté vyhrál Rallye Monte Carlo, přestože ho s jeho Audi Quattro provázela smůla. Jedním z nejpůsobivějších vítězství Waltera Röhrla je pravděpodobně závod do vrchu Pikes Peak Hill Climb z roku 1987 v USA. Zajímavostí je, že svou poslední rally v kariéře v roce 1987 jel opět na Rally Acropolis, kde svojí úspěšnou závodní kariéru odstartoval.
Po ukončení profesionální kariéry závodního pilota nastoupil jako hlavní testovací jezdec pro Porsche. Často reprezentuje Porsche na závodních akcích a významně se podílel na vývoji vozů Carrera GT, prakticky celé řady 911 nebo 918 Spyder. Čas od času je také k vidění na historických závodech, jako je AvD Oldtimer Grand Prix na Nürburgringu.
Přehled vítězství Waltera Röhrla na Mistrovství světa v rallye
Rok | Závod | Vůz |
---|---|---|
1975 | Rally Acropolis | Opel Ascona |
1978 | Rally Acropolis | Fiat 131 Abarth |
1978 | Critérium du Québec | Fiat 131 Abarth |
1980 | Rally Monte Carlo | Fiat 131 Abarth |
1980 | Rally Portugal | Fiat 131 Abarth |
1980 | Rally Argentina | Fiat 131 Abarth |
1980 | Rally Sanremo | Fiat 131 Abarth |
1982 | Rally Monte Carlo | Opel Ascona 400 |
1982 | Rallye Pobřeží slonoviny | Opel Ascona 400 |
1983 | Rally Monte Carlo | Lancia 037 Rally |
1983 | Rally Acropolis | Lancia 037 Rally |
1983 | Rallye Nový Zéland | Lancia 037 Rally |
1984 | Rally Monte Carlo | Audi Quattro A2 |
1985 | Rally Sanremo | Audi Quattro Sport S1 |







