'13 918 Spyder

13_918_spyder.jpg (343x192) - 20 KB

918 Spyder byl poprvé představen jako koncept na Ženevském autosalonu v březnu 2010, jako supersport s vysoce účinným a výkonným hybridním pohonem spojující technologii závodních vozů s každodenní užitnou hodnotou, maximálním výkonem spolu s minimální spotřebou. Model demonstruje potenciál hybridního pohonu v dosud nevídané míře, nabízí současné zlepšení účinnosti a výkonu. 918 Byl vyvinut inženýry Porsche s dlouholetými zkušenostmi se závodními vozy, ve spolupráci se specialisty na sériovou výrobu. Koncept motoru V8 pochází ze závodního vozu LMP2 RS Spyder. Nosné konstrukce, monokok a pomocný rám, jsou vyrobeny z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny. 918 Spyder využívá ty nejlepší nejmodernější technologie převzaté přímo z motoristických závodů. Model je vnímán jako nástupce Carrery GT.

Fotogalerie

13_918_spyder_02.jpg (800x586) - 85 KB 13_918_spyder_04.jpg (800x566) - 98 KB 13_918_spyder_01.jpg (800x533) - 84 KB 13_918_spyder_03.jpg (800x533) - 141 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 8-válec a dva elektromotory
výkon: 447 kW (608 HP) při 8600 ot./min. (V8)
115 kW (hybridní modul zadní náprava)
95 kW (elektromotor přední náprava)
887 (celkový výkon)
točivý moment: 530 Nm při 6600 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: všech kol
brzdy: kotoučové vnitřně chlazené vzduchem
kola: přední: 9,5J x 20
zadní: 12,5J x 21
pneumatiky: přední: 265/35 ZR 20
zadní: 325/30 ZR 21
aukumulátor: Lithium-ion 6,8 kWh

statistiky

max. rychlost: 340 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 2.8 s
zrychlení (0-200 km/h): 7.9 s
zrychlení (0-300 km/h): 23 s
průměrná spotřeba: 3.1 l / 100 km
dojezd: 680 km
původní cena: 611000 euro
dobíjení: 3,7 kW/12 A

rozměry

hmotnost: 1720 kg
délka: 4643 mm
šířka: 1940 mm
výška: 1167 mm
zavěšení kol: 2730 mm
zavazadlový prostor: 110 l
palivová nádrž: 70 l

převodovka

typ převodovky: automatická
počet převodových stupňů: 7
převodové poměry: 1 - 3.91
2 - 2.29
3 - 1.58
4 - 1.19
5 - 0.97
6 - 0.83
7 - 0.67
celkový převod: 3.09 :1