'13 918 Spyder


918 Spyder byl poprvé představen jako koncept na Ženevském autosalonu v březnu 2010, jako supersport s vysoce účinným a výkonným hybridním pohonem spojující technologii závodních vozů s každodenní užitnou hodnotou, maximálním výkonem spolu s minimální spotřebou. Model demonstruje potenciál hybridního pohonu v dosud nevídané míře, nabízí současné zlepšení účinnosti a výkonu. 918 Byl vyvinut inženýry Porsche s dlouholetými zkušenostmi se závodními vozy, ve spolupráci se specialisty na sériovou výrobu. Koncept motoru V8 pochází ze závodního vozu LMP2 RS Spyder. Nosné konstrukce, monokok a pomocný rám, jsou vyrobeny z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny. 918 Spyder využívá ty nejlepší nejmodernější technologie převzaté přímo z motoristických závodů. Model je vnímán jako nástupce Carrery GT.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 8-válec a dva elektromotory |
výkon: | 447 kW (608 HP) při 8600 ot./min. (V8) 115 kW (hybridní modul zadní náprava) 95 kW (elektromotor přední náprava) 887 (celkový výkon) |
točivý moment: | 530 Nm při 6600 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | všech kol |
brzdy: | kotoučové vnitřně chlazené vzduchem |
kola: | přední: 9,5J x 20 zadní: 12,5J x 21 |
pneumatiky: | přední: 265/35 ZR 20 zadní: 325/30 ZR 21 |
aukumulátor: | Lithium-ion 6,8 kWh |
statistiky | |
max. rychlost: | 340 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 2.8 s |
zrychlení (0-200 km/h): | 7.9 s |
zrychlení (0-300 km/h): | 23 s |
průměrná spotřeba: | 3.1 l / 100 km |
dojezd: | 680 km |
původní cena: | 611000 euro |
dobíjení: | 3,7 kW/12 A |
rozměry | |
hmotnost: | 1720 kg |
délka: | 4643 mm |
šířka: | 1940 mm |
výška: | 1167 mm |
zavěšení kol: | 2730 mm |
zavazadlový prostor: | 110 l |
palivová nádrž: | 70 l |
převodovka | |
typ převodovky: | automatická |
počet převodových stupňů: | 7 |
převodové poměry: | 1 - 3.91 2 - 2.29 3 - 1.58 4 - 1.19 5 - 0.97 6 - 0.83 7 - 0.67 |
celkový převod: | 3.09 :1 |