1980 924 Carrera GTS

V roce 1980 byla zahájena výroba 400 vozů 924 Carrera GT potřebných pro homologaci závodních variant a navzdory vyšší ceně po nich byla velmi vysoká poptávka. Jednou z hlavních předností vozu byla jeho skvělá ovladatelnost. Na začátku prosince pak byla uvedena omezená série 924 Carrera GTS, se sportovním podvozkem se vzpěrami McPherson a přeplňovaným motorem o výkonu 245 koní. Vnitřně ventilované, perforované dvouokruhové kotoučové brzdy byly odvozené z 911 Turbo. Sportovní charakter vozu se odrážel také v interiéru, který byl navržen čistě účelově. Závodní sedadla byla převzatá z Porsche 935 a z důvodu redukce hmotnosti byla vynechána vnitřní izolace. Bylo vyrobeno 59 kusů, z toho 15 v závodní specifikaci Clubsport.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | řadový 4-válec |
| obsah válců: | 1984 ccm |
| výkon: | 183 kW (245 HP) při 6250 ot./min. |
| točivý moment: | 335 Nm při 3000 ot./min. |
| kompresní poměr: | 8 : 1 |
| palivový systém: | Vstřikování paliva Kugelfischer |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vpředu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
| max. rychlost: | 250 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 6.2 s |
rozměry | |
| hmotnost: | 1120 kg |
| délka: | 4320 mm |
| šířka: | 1745 mm |
| výška: | 1270 mm |
| zavěšení kol: | 2400 mm |
| palivová nádrž: | 62 l |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |