1938 Volkswagen Typ 38 (KdF-Wagen)


Na koncepci "lidového vozu" pracoval Ferdinand Porsche již v prvních letech fungování své konstrukční kanceláře. Projekty Typ 12 pro Zündapp a Typ 32 pro NSU se ale sériové výroby nedočkaly. V roce 1936 byly Ferdinandem Porsche na základě kontraktu s Německým svazem automobilového průmyslu představeny dva funkční prototypy označené Typ 60 a následně se rozběhla výroba zkušební série 30-ti vozů VW Typ 30. Následující rok pak byla vyrobena další várka 34 kusů předprodukčních prototypů VW Typ 38 s karoserií od firmy Reutter, která již byla oproti Typu 30 vybavena zadními dělenými okny. Vůz pojmenovaný jako KdF-Wagen byl 17. února 1939 oficiálně představen na mezinárodním autosalonu v Berlíně a v červnu byl jeden z vozů s karoserií kabriolet předán říšskému maršálovi Hermannu Göringovi v loveckém zámečku Carinhall. Předání se účastnil Ferdinand Porsche i se svým synem Ferrym, dále říšský komisař Robert Ley a další vysoce postavení důstojníci. Začátek druhé světové války ale celý projekt lidového automobilu zastavil. To následně vedlo k výrobě vojenských vozů KdF, za jejichž technické provedení Ferdinand Porsche zodpovídal.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 985 ccm |
výkon: | 18kW (25 HP) při 3000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 100 km/h |
průměrná spotřeba: | 6.5 l / 100 km |
původní cena: | 990 RM (říšských marek) |
rozměry | |
hmotnost: | 650 kg |
délka: | 4200 mm |
šířka: | 1550 mm |
výška: | 1550 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |