1938 Volkswagen Typ 38 (KdF-Wagen)

38_kdf-wagen.jpg (343x192) - 18 KB

Na koncepci "lidového vozu" pracoval Ferdinand Porsche již v prvních letech fungování své konstrukční kanceláře. Projekty Typ 12 pro Zündapp a Typ 32 pro NSU se ale sériové výroby nedočkaly. V roce 1936 byly Ferdinandem Porsche na základě kontraktu s Německým svazem automobilového průmyslu představeny dva funkční prototypy označené Typ 60 a následně se rozběhla výroba zkušební série 30-ti vozů VW Typ 30. Následující rok pak byla vyrobena další várka 34 kusů předprodukčních prototypů VW Typ 38 s karoserií od firmy Reutter, která již byla oproti Typu 30 vybavena zadními dělenými okny. Vůz pojmenovaný jako KdF-Wagen byl 17. února 1939 oficiálně představen na mezinárodním autosalonu v Berlíně a v červnu byl jeden z vozů s karoserií kabriolet předán říšskému maršálovi Hermannu Göringovi v loveckém zámečku Carinhall. Předání se účastnil Ferdinand Porsche i se svým synem Ferrym, dále říšský komisař Robert Ley a další vysoce postavení důstojníci. Začátek druhé světové války ale celý projekt lidového automobilu zastavil. To následně vedlo k výrobě vojenských vozů KdF, za jejichž technické provedení Ferdinand Porsche zodpovídal.

Fotogalerie

38_kdf-wagen_01.jpg (640x452) - 71 KB 38_kdf-wagen_03.jpg (640x434) - 75 KB 38_kdf-wagen_04.jpg (640x447) - 62 KB 38_kdf-wagen_02.jpg (640x446) - 72 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 985 ccm
výkon: 18kW (25 HP) při 3000 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 100 km/h
průměrná spotřeba: 6.5 l / 100 km
původní cena: 990 RM (říšských marek)

rozměry

hmotnost: 650 kg
délka: 4200 mm
šířka: 1550 mm
výška: 1550 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4