'33 Type 32 (NSU Prototype)

33_nsu_typ_32.jpg (343x190) - 21 KB

Od roku 1931 měl Ferdinand Porsche vlastní konstrukční kancelář, a i když byla tato doba ve znamení automobilové krize, po ukončeném projektu "lidového vozu" Typ 12 přišla do konstrukční kanceláře nabídka od výrobce motocyklů NSU, který měl také zájem na vývoji malého automobilu. Nový projekt s označením Typ 32 měl stejnou koncepci jako jeho předchůdce Typ 12 a tvarem karosérie se již velice podobal budoucímu slavnému Volkswgenu Beetle. Vůz byl poháněn motorem vyvinutým Ferdinandem Porsche, 4-válcem boxer o objemu 1,5L. Ačkoli byly vyrobeny tři prototypy a vše vypadalo velmi dobře, NSU si nemohla dovolit další investice do tohoto projektu a raději investovala do motocyklů, které právě zaznamenávali zvýšení prodejnosti. K automobilům se NSU vrátila až v roce 1957. Konstrukční kancelář Porsche však již měla na stole další projekt, monopost pro Grand Prix.

Fotogalerie

33_nsu_typ_32_02.jpg (800x600) - 52 KB 33_nsu_typ_32_01.jpg (800x562) - 97 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1447 ccm
výkon: 21 kW (28 HP) při 3300 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 90 km/h

rozměry

hmotnost: 790 kg
zavěšení kol: 2600 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4