1932 Typ 12 (Zündapp)

Již v prvním roce fungování vlastní konstrukční kanceláře si Ferdinand Porsche nechává patentovat jeden velmi zásadní objev, odpružení nápravy zkrutnou tyčí. Od společnosti Zundapp-Werke pak dostává zakázku na konstrukci malého "lidového vozu". Automobil označený jako Typ 12 s motorem uloženým vzadu a aerodynamickou karosérií byl představen v roce 1932. Vyrobeny byly tři prototypy, do kterých Porsche plánoval vlastní vzduchem chlazený 4-válec boxer. Firma Zundapp ale i přes Porscheho nesouhlas prosadila svůj motor, hvězdicový 5-válec. Motor se však v automobilu přehříval a podle očekávání byl velice problematický. Vzhledem k tomu, že Zundapp již nechtěla do projektu vkládat další investice, byl vývoj nakonec ukončen. Všechny tři vozy pak byly bohužel během války zničeny.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | hvězdicový 5-válec |
| obsah válců: | 1193 ccm |
| výkon: | 19 kW (26 HP) při 3600 ot./min. |
| kompresní poměr: | 6 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | bubnové |
| pneumatiky: | přední: 4,00 x 18 zadní: 4,00 x 18 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 80 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 900 kg |
| délka: | 3330 mm |
| šířka: | 1420 mm |
| výška: | 1500 mm |
| zavěšení kol: | 2500 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |
| převodové poměry: | 1 - 3,14 2 - 1,74 3 - 1,00 4 - 0,847 |