1927 Mercedes-Benz SS


Jedním z vrcholů kariéry Ferdinanda Porsche v koncernu Daimler-Benz byla konstrukce vysoce výkonného sportovního vozu Mercedes-Benz SS (Super Sport) navazující na předchozí úspěšný model 680 S. V roce 1928 debutoval v závodě do vrchu Bühler Höhe, kde s ním Rudolf Caracciola s přehledem zvítězil. O dva týdny později pak ukázal svoje schopnosti na Nürburgringu v rámci Velké ceny Německa, kde dosáhl trojnásobného vítězství. Vůz dominoval i v mnoha dalších závodech, a to ještě před vlastním spuštěním prodeje. O rok později pak následoval legendární Typ SSK, který s obrovským úspěchem závodil nejen v rámci továrního týmu Daimler-Benz, ale i v rukou soukromých týmů. Značka Mercedes-Benz dodnes vděčí úspěchům těchto legendárních sportovních vozů vyvinutých Ferdinandem Porsche, které v historii automobilů nemají obdoby.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | přeplňovaný řadový 6-válec |
obsah válců: | 7069 ccm |
výkon: | 147 kW (200 HP) při 3300 ot./min. |
točivý moment: | 453 Nm při 1920 ot./min. |
kompresní poměr: | 4.7 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 170 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 14.1 s |
průměrná spotřeba: | 28.7 l / 100 km |
rozměry | |
hmotnost: | 2100 kg |
délka: | 4700 mm |
šířka: | 1700 mm |
výška: | 1750 mm |
zavěšení kol: | 3400 mm |
palivová nádrž: | 120 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |