1927 Mercedes-Benz 680 S

28_mercedes_680_s.jpg (343x186) - 19 KB

Po sloučení společností Daimler a Benz v roce 1926 se hlavnímu konstruktérovi Ferdinandovi Porsche naskytly nové finanční možnosti a mohl pro své motory zkonstruovat také vlastní podvozky. Vznikl tak model Mercedes-Benz typ 680 S (Sport), který debutoval na zahajovacím závodě v červnu 1927 na Nürburgringu, kde s ním Rudolf Caracciola a Adolf Rosenberger obsadili 1. a 2. místo. Třikrát vyhrál i Velkou cenu Německa nebo závody 24 hodin ve Spa a Mille Miglia v roce 1931. Brzy po svém vítězném debutu se 680 S dostal do sériové výroby a do konce roku 1928 bylo vyrobeno téměř 150 exemplářů. Byl prvním z řady legendárních závodních vozů, které ve své době neměli konkurenci. Mezi další deriváty patří vozy SS, SSK a SSKL, které využívaly o něco kratší podvozek.

Fotogalerie

28_mercedes_680_s_01.jpg (534x640) - 62 KB 28_mercedes_680_s_02.jpg (800x533) - 118 KB 28_mercedes_680_s_03.jpg (825x533) - 129 KB 28_mercedes_680_s_04.jpg (800x533) - 86 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: přeplňovaný řadový 6-válec
obsah válců: 6789 ccm
výkon: 168 kW (225 HP) při 3000 ot./min.
točivý moment: 451 Nm při 1900 ot./min.
kompresní poměr: 5.5 : 1
palivový systém: 2 karburátory

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 176 km/h

rozměry

hmotnost: 1900 kg
délka: 4700 mm
šířka: 1700 mm
výška: 1500 mm
zavěšení kol: 3400 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4