1925 Mercedes-Benz 400

25_mercedes-benz_400.jpg (343x180) - 17 KB

V roce 1924 pracoval Ferdinand Porsche druhým rokem jako hlavní konstruktér Daimleru ve Stuttgartu po odchodu z rakouské pobočky Austro-Daimler. Na základě zkušeností předchozího projektu Targa Florio zde vedl vývoj luxusního modelu Mercedes 15/70/100. V roce 1926 došlo ke sloučení společností Daimler-Motoren a Benz-Cie do koncernu Daimler-Benz a vůz byl přejmenován na Mercedes-Benz Typ 400. Jeho výroba pokračovala až do roku 1929, kdy byl nahrazen modelem Nürburg 460. Charakteristický byl u tehdejších Mercedesů přepínatelný kompresor namontovaný na motoru, který byl převzatý ze závodních modelů značky. S vypnutým kompresorem byl maximální deklarovaný výkon 70 koní, s pracujícím kompresorem se maximální výkon zvýšil na 100 koní. Současně s tímto vozem probíhal také vývoj výkonnějšího modelu 24/100/140 (Typ 630). Vyrobeno bylo 1913 kusů.

Fotogalerie

25_mercedes_400_01.jpg (800x500) - 111 KB 25_mercedes_400_03.jpg (800x449) - 88 KB 25_mercedes_400_04.jpg (800x429) - 77 KB 25_mercedes_400_02.jpg (800x497) - 76 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: přeplňovaný řadový 6-válec
obsah válců: 3920 ccm
výkon: 74 kW (100 HP) při 3100 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 120 km/h

rozměry

hmotnost: 2200 kg
délka: 5200 mm
šířka: 1800 mm
výška: 1950 mm
zavěšení kol: 3630 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4