1926 Mercedes-Benz 630

26_mercedes-benz_630.jpg (343x186) - 18 KB

V roce 1924 pracoval Ferdinand Porsche druhým rokem jako hlavní konstruktér Daimleru ve Stuttgartu po odchodu z rakouské pobočky Austro-Daimler. Společně s modelem 15/70/100 (Typ 400) pracoval také na vývoji Mercedesu 24/100/140, který byl po sloučení společností Daimler-Motoren a Benz-Cie v roce 1926 přejmenován na Mercedes-Benz Typ 630. Luxusní vůz byl poháněn přeplňovaným řadovým 6-válcem, který po sepnutí kompresoru disponoval výkonem 140 koní. K dispozici byl ve čtyř až šestimístném uzavřeném provedení nebo jako čtyřmístný kabriolet. Mezi prvními kupujícími vozu byl i německý prezident Paul von Hindenburg. Krátce na to vznikl i upravený Typ 630 K s kratším rozvorem a vyráběn byl až do roku 1929, kdy byl nahrazen novějším typem Mercedes-Benz 770.

Fotogalerie

26_mercedes-benz_630_01.jpg (800x503) - 98 KB 26_mercedes-benz_630_03.jpg (978x675) - 109 KB 26_mercedes-benz_630_04.jpg (800x600) - 102 KB 26_mercedes-benz_630_02.jpg (800x600) - 99 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: přeplňovaný řadový 6-válec
obsah válců: 6240 ccm
výkon: 103 kW (140 HP) při 3100 ot./min.
kompresní poměr: 4.7 : 1
palivový systém: Karburátor Mercedes

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 140 km/h

rozměry

hmotnost: 2400 kg
délka: 5320 mm
šířka: 1800 mm
výška: 1950 mm
zavěšení kol: 3750 mm
palivová nádrž: 110 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4