1926 Mercedes-Benz 630


V roce 1924 pracoval Ferdinand Porsche druhým rokem jako hlavní konstruktér Daimleru ve Stuttgartu po odchodu z rakouské pobočky Austro-Daimler. Společně s modelem 15/70/100 (Typ 400) pracoval také na vývoji Mercedesu 24/100/140, který byl po sloučení společností Daimler-Motoren a Benz-Cie v roce 1926 přejmenován na Mercedes-Benz Typ 630. Luxusní vůz byl poháněn přeplňovaným řadovým 6-válcem, který po sepnutí kompresoru disponoval výkonem 140 koní. K dispozici byl ve čtyř až šestimístném uzavřeném provedení nebo jako čtyřmístný kabriolet. Mezi prvními kupujícími vozu byl i německý prezident Paul von Hindenburg. Krátce na to vznikl i upravený Typ 630 K s kratším rozvorem a vyráběn byl až do roku 1929, kdy byl nahrazen novějším typem Mercedes-Benz 770.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | přeplňovaný řadový 6-válec |
obsah válců: | 6240 ccm |
výkon: | 103 kW (140 HP) při 3100 ot./min. |
kompresní poměr: | 4.7 : 1 |
palivový systém: | Karburátor Mercedes |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 140 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 2400 kg |
délka: | 5320 mm |
šířka: | 1800 mm |
výška: | 1950 mm |
zavěšení kol: | 3750 mm |
palivová nádrž: | 110 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |