1924 Mercedes PP Targa Florio

23_mercedes_targa_florio.jpg (343x189) - 17 KB

Poté, co Ferdinand Porsche v roce 1923 kvůli neshodám s dozorčí radou opustil společnost Austro-Daimler, nahradil Paula Daimlera v ústředí společnosti Daimler-Motoren-Gesellschaft ve Stuttgartu na pozici technického ředitele. Zde pokračoval v konstrukci vozu Mercedes 28/95, na kterém již začal pracovat Paul Daimler, a vybavil ho nově vyvinutým kompresorovým dvoulitrovým 4-válcem o výkonu 126 koní, pozdější verze dosahovaly výkonu i 150 koní. V roce 1924 byly tři červeně lakované vozy nasazeny v závodě Targa Florio a za volant usedli Christian Werner, Christian Lautenschlager a Alfred Neubauer (pozdější ředitel závodu Mercedes-Benz). Pro Mercedesy skončil závod trojnásobným vítězstvím. Werner závod vyhrál, Lautenschlager obsadil druhé místo a Neubauer třetí. Werner zvítězil i v závodě Coppa Florio (na fotografiích je vítězný vůz Christiana Wernera). Ještě v tomto roce udělila Technická univerzita ve Stuttgartu Ferdinandovi Porsche čestný doktorát a italským králem Viktorem Emanuelem II. byl jmenován rytířem italské koruny.

Fotogalerie

23_mercedes_targa_florio_01.jpg (640x480) - 97 KB 23_mercedes_targa_florio_02.jpg (640x480) - 135 KB 23_mercedes_targa_florio_04.jpg (640x480) - 162 KB 23_mercedes_targa_florio_03.jpg (640x480) - 86 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: řadový 4-válec
obsah válců: 1986 ccm
výkon: 93 kW (126 HP) při 4500 ot./min.
max. otáčky: 5000 ot./min.
kompresní poměr: 4.5 : 1
palivový systém: Karburátor

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 120 km/h

rozměry

hmotnost: 920 kg
délka: 3800 mm
šířka: 1700 mm
výška: 1250 mm
zavěšení kol: 2700 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4