1924 Mercedes PP Targa Florio


Poté, co Ferdinand Porsche v roce 1923 kvůli neshodám s dozorčí radou opustil společnost Austro-Daimler, nahradil Paula Daimlera v ústředí společnosti Daimler-Motoren-Gesellschaft ve Stuttgartu na pozici technického ředitele. Zde pokračoval v konstrukci vozu Mercedes 28/95, na kterém již začal pracovat Paul Daimler, a vybavil ho nově vyvinutým kompresorovým dvoulitrovým 4-válcem o výkonu 126 koní, pozdější verze dosahovaly výkonu i 150 koní. V roce 1924 byly tři červeně lakované vozy nasazeny v závodě Targa Florio a za volant usedli Christian Werner, Christian Lautenschlager a Alfred Neubauer (pozdější ředitel závodu Mercedes-Benz). Pro Mercedesy skončil závod trojnásobným vítězstvím. Werner závod vyhrál, Lautenschlager obsadil druhé místo a Neubauer třetí. Werner zvítězil i v závodě Coppa Florio (na fotografiích je vítězný vůz Christiana Wernera). Ještě v tomto roce udělila Technická univerzita ve Stuttgartu Ferdinandovi Porsche čestný doktorát a italským králem Viktorem Emanuelem II. byl jmenován rytířem italské koruny.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | řadový 4-válec |
obsah válců: | 1986 ccm |
výkon: | 93 kW (126 HP) při 4500 ot./min. |
max. otáčky: | 5000 ot./min. |
kompresní poměr: | 4.5 : 1 |
palivový systém: | Karburátor |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 120 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 920 kg |
délka: | 3800 mm |
šířka: | 1700 mm |
výška: | 1250 mm |
zavěšení kol: | 2700 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |