1926 Mercedes-Benz 630 K

26_mercedes-benz_630k.jpg (343x172) - 16 KB

Společně s luxusním modelem Typ 630 představil v roce 1926 hlavní konstruktér Daimleru Ferdinand Porsche i výkonnější upravenou verzi s označením K. Hlavní změnou bylo zkrácení rozvoru o 350 mm (označení K znamenalo kurzer Radstand, tedy krátký rozvor). K dispozici byl jako čtyřdveřový nebo dvoudveřový otevřený vůz se stahovací střechou. Charakteristickým znakem byly tři silné kovové trubky na pravé straně vozu odvádějící výfukové plyny vozu, které se na spodním okraji kapoty spojovaly do velké jediné výfukové trubky. Od roku 1928 dostala verze K ještě výkonnější motor, který se zapnutým kompresorem disponoval výkonem 160 koní. Vůz zároveň posloužil jako základ pro konstrukci úspěšného modelu Mercedes-Benz 680 S.

Fotogalerie

26_mercedes-benz_630k_01.jpg (800x500) - 124 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: přeplňovaný řadový 6-válec
obsah válců: 6240 ccm
výkon: 118 kW (160 HP) při 3100 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol

statistiky

max. rychlost: 150 km/h

rozměry

zavěšení kol: 3400 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4