1926 Mercedes-Benz 630 K


Společně s luxusním modelem Typ 630 představil v roce 1926 hlavní konstruktér Daimleru Ferdinand Porsche i výkonnější upravenou verzi s označením K. Hlavní změnou bylo zkrácení rozvoru o 350 mm (označení K znamenalo kurzer Radstand, tedy krátký rozvor). K dispozici byl jako čtyřdveřový nebo dvoudveřový otevřený vůz se stahovací střechou. Charakteristickým znakem byly tři silné kovové trubky na pravé straně vozu odvádějící výfukové plyny vozu, které se na spodním okraji kapoty spojovaly do velké jediné výfukové trubky. Od roku 1928 dostala verze K ještě výkonnější motor, který se zapnutým kompresorem disponoval výkonem 160 koní. Vůz zároveň posloužil jako základ pro konstrukci úspěšného modelu Mercedes-Benz 680 S.
Fotogalerie

údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | přeplňovaný řadový 6-válec |
obsah válců: | 6240 ccm |
výkon: | 118 kW (160 HP) při 3100 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 150 km/h |
rozměry | |
zavěšení kol: | 3400 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |