1922 Austro-Daimler ADS-R Sascha


Od roku 1906 působil Ferdinand Porsche jako technický ředitel ve firmě Austro-Daimler, kam se dostal díky předchozím úspěchům s automobily Lohner-Porsche. Po vývoji luxusního vozu AD 6-17 z roku 1921 zde zkonstruoval svůj asi nejvýznamnější model nazvaný Sascha. Automobil navrhl na popud svého přítele a známého českého závodního jezdce a hraběte Alexandra „Saši“ Kolowrata, podle kterého byl automobil pojmenován a vyhrál celkem 43 závodů. V roce 1922 startovali čtyři vozy v závodě Targa Florio v Sicilských horách a každý vůz nesl znak karetního symbolu. Nejrychlejší z vozů Sascha řídil Alfred Neubauer a umístil se z celkových 42 účastníků na 19. místě s průměrnou rychlostí jen o 8km/h nižší, než byl průměr vítěze. Tím se stal hrabě Giulio Masetti s mnohem silnějším 4,5L Mercedesem GP/14. Ve třídě vozů do 1100 ccm však zvítězil s vozem Sascha Fritz Kuhn. Ze čtyř vyrobených vozů se dodnes dochovali dva, z nichž jeden je k vidění ve Porsche Museu v Zuffenhausenu.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | řadový 4-válec |
obsah válců: | 1089 ccm |
výkon: | 33 kW (45 HP) při 4500 ot./min. |
max. otáčky: | 4500 ot./min. |
palivový systém: | Karburátor |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | všech kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 144 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 598 kg |
zavěšení kol: | 2450 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |