1921 Austro-Daimler AD 617


Po ukončení 1. světové války a rozpadu Rakousko-Uherska v roce 1918 se Ferdinand Porsche stává občanem Československa, avšak dál zůstává na vedoucí pozici ve firmě Austro-Daimler, kde se po předchozích armádních zakázkách vrací zpět k vývoji osobních aut. V této době začíná pracovat na výrobě luxusního vozu AD 617 s 6-valcovým motorem o výkonu 60 koní. Vůz s inovativním designem byl vlajkovou lodí automobilky a později sloužil také švédské královské rodině. Ferdinand Porsche ho několik let používal jako svůj soukromý vůz. V roce 1922 zvítězil ve své třídě v závodě Zbraslav–Jíloviště. Vůz v té době vlastnil a řídil rakouský závodník Edgar Morawitz, později tovární jezdec Bugatti. V dnešní době je vůz k vidění v muzeu Samohýl Motor Veterán ve Zlíně.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | řadový 6-válec |
obsah válců: | 4426 ccm |
výkon: | 44 kW (60 HP) při 2300 ot./min. |
palivový systém: | Karburátor |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 100 km/h |
průměrná spotřeba: | 18 l / 100 km |
rozměry | |
hmotnost: | 1800 kg |
délka: | 4730 mm |
šířka: | 1700 mm |
výška: | 2000 mm |
zavěšení kol: | 3450 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |