1921 Austro-Daimler AD 617

21_austro-daimler_ad_617.jpg (343x188) - 17 KB

Po ukončení 1. světové války a rozpadu Rakousko-Uherska v roce 1918 se Ferdinand Porsche stává občanem Československa, avšak dál zůstává na vedoucí pozici ve firmě Austro-Daimler, kde se po předchozích armádních zakázkách vrací zpět k vývoji osobních aut. V této době začíná pracovat na výrobě luxusního vozu AD 617 s 6-valcovým motorem o výkonu 60 koní. Vůz s inovativním designem byl vlajkovou lodí automobilky a později sloužil také švédské královské rodině. Ferdinand Porsche ho několik let používal jako svůj soukromý vůz. V roce 1922 zvítězil ve své třídě v závodě Zbraslav–Jíloviště. Vůz v té době vlastnil a řídil rakouský závodník Edgar Morawitz, později tovární jezdec Bugatti. V dnešní době je vůz k vidění v muzeu Samohýl Motor Veterán ve Zlíně.

Fotogalerie

21_austro-daimler_ad_617_04.jpg (1912x1228) - 690 KB 21_austro-daimler_ad_617_03.jpg (800x529) - 109 KB 21_austro-daimler_ad_617_01.jpg (800x600) - 115 KB 21_austro-daimler_ad_617_02.jpg (800x600) - 104 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: řadový 6-válec
obsah válců: 4426 ccm
výkon: 44 kW (60 HP) při 2300 ot./min.
palivový systém: Karburátor

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 100 km/h
průměrná spotřeba: 18 l / 100 km

rozměry

hmotnost: 1800 kg
délka: 4730 mm
šířka: 1700 mm
výška: 2000 mm
zavěšení kol: 3450 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4