2015 919 Hybrid LMP1 (9R9)

V roce 2014 se Porsche s prototypem 919 Hybrid poprvé vrátilo na závody sportovních vozů nejvyšší třídy od doby, kdy v roce 1998 dosáhlo 16. celkového vítězství v závodě 24 hodin Le Mans s vozem 911 GT1 Evo. Porsche vyvinulo vysoce sofistikovaný 919 Hybrid s přeplňovaným motorem V4 umístěným uprostřed a výkonným elektromotorem na přední nápravě. S využitím poznatků získaných v debutové sezóně představilo Porsche inovovanou verzi pro sezónu 2015. Nový vůz obsahoval až 90 % přepracovaných dílů. Velká část práce se soustředila na zlepšení aerodynamiky a redukci hmotnosti. 2-litrový přeplňovaný motor V4 v kombinaci s elektromotorem na přední nápravě, který rekuperuje energii z výfukových plynů a při brzdění vozu. Ta je následně ukládána do lithium-iontového akumulátoru. V Le Mans 2015 zajistil vůz v pořadí 17. celkové vítězství Porsche, když dva vozy 919 skončili na prvních dvou místech před Audi R18 E-Tron. Vítězství získal také na Nürburgringu s posádkou Mark Webber, Timo Bernhard, Brendon Hartley.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vidlicový 4-válec a elektromotor |
| obsah válců: | 2000 ccm |
| výkon: | V4: 373 kW (500 HP) Elektromotor: 298 kW (400 HP) |
| palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vpředu i vzadu |
| pohon: | všech kol |
| pneumatiky: | Michelin 310/710 R18 |
| aukumulátor: | Lithium-ion |
rozměry | |
| hmotnost: | 870 kg |
| délka: | 4650 mm |
| šířka: | 1900 mm |
| výška: | 1050 mm |
| palivová nádrž: | 68 l |
převodovka | |
| typ převodovky: | sekvenční |
| počet převodových stupňů: | 7 |