1970 911 S/T 2.3 Coupe

70_911_st_coupe.jpg (343x188) - 21 KB

Před sezónou 1970 byl vytvořen balíček interně známý jako ST určený pro silniční rallye, kde se již dříve osvědčily závodní verze 911 R z roku 1967 a 911 T/R z roku 1968. Změny předpisů pro rok 1970 umožnily osadit podstatně širší kola a pneumatiky. Hmotnost vozu byla snížena použitím tenčí oceli pro střechu a část podlahy. Na přání bylo možné 911 ST vybavit také hliníkovými dveřmi, plexiskly a na výběr byla i velikost palivové nádrže. Oproti silniční 911 2.2 byl navýšen objem motoru na 2,3 litru. Zatímco některé vozy byly vybaveny standardní převodovkou 911, některé disponovaly také robustnější 5-stupňovou převodovkou typu 915. Pro pozdější sezóny byly použity také motory s objemy 2,4L a 2,5L. Upravená 911 ST byla nasazená také do Rallye Monte Carlo, kde si hned při svém debutu v lednu 1970 dojela pro vítězství. Byl to zároveň začátek velmi úspěšné sezóny. Vůz také dominoval třídě GT na mezinárodních akcích, jako je 24 hodin Le Mans. Po úspěšném působení 911 ST se Porsche následně rozhodlo k sériové výrobě čistě závodního modelu 911 Carrera RSR z roku 1973.

Fotogalerie

70_911_st_coupe_02.jpg (800x600) - 78 KB 70_911_st_coupe_01.jpg (800x600) - 168 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 2247 ccm
výkon: 172 kW (230 HP) při 8000 ot./min.
kompresní poměr: 10.5 : 1
palivový systém: 2 karburátory Weber

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

rozměry

hmotnost: 840 kg

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5