1972 911 S/T 2.5 Coupe

Počátkem motoristické sezóny 1971 se Porsche více zaměřovalo na závodní dráhu než na mezinárodní Rallye. Proto se Porsche začalo více věnovat vývoji závodních 911-ek. Jejich spolehlivost se již osvědčila mnoha soukromým týmům. Pro sezónu 1972 již byl připraven šestiválec 2,5 l o výkonu 270 koní tedy o celých 80 koní víc než sériová verze 911 S, ze které byla tato závodní verze vyrobena. Automobil byl také o více než 100 kg lehčí. Vůz v tomto roce dosáhl vítězství ve třídě GT ve 24-hodinovce Le Mans s posádkou Sylvain Garant, Jürgen Barth a Michael Keyser. O rok později byl ale vystřídán legendárním nástupcem 911 Carrera RS 2.7 a následně Carrera RSR 2.8.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 6-válec boxer |
| obsah válců: | 2494 ccm |
| výkon: | 200 kW (270 HP) při 8000 ot./min. |
| točivý moment: | 260 Nm při 6300 ot./min. |
| max. otáčky: | 7300 ot./min. |
| kompresní poměr: | 8.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
| pneumatiky: | přední: 4.75/10.00-15 zadní: 4.30/11.60-15 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 260 km/h |
| původní cena: | 49 000 DM |
rozměry | |
| hmotnost: | 960 kg |
| délka: | 4147 mm |
| šířka: | 1610 mm |
| výška: | 1320 mm |
| zavěšení kol: | 2271 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |