'74 911 Carrera RSR 3.0 Coupe


V první polovině 70. let byly vozy 911 Carrera RSR jedny z nejůspěšnějších závodních aut a upevnily dřívější úspěchy závodních 911-ek v evropských soutěžích a silničních závodech. Po ukončení série CanAm byla veškerá pozornost soustředěna právě na vývoj vozů 911 RSR. V roce 1974 byla uvedena Carrera RS 3.0, která byla určena pro evropský šampionát vozů GT (FIA skupina 4). RSR vycházela z civilní RS, měla však lehčí motor, brzdy z modelu 917, široké zadní blatníky a zadní spoiler přezdívaný "whale tail". Úspěch vozů byl okamžitý a dominovali světovým soutěžím v letech 1973 až 1975. RSR 3.0 roku 1974 pod vedením různých týmů bodovaly například v 24 hodin Le Mans, evropském šampionátu vozů GT nebo Německém GT šampionátu. Carrera RSR opustila výsluní závodních drah v roce 1976, kdy došlo ke změně pravidel. To mělo za následek výrobu úspěšných přeplňovaných modelů 934 a 935. Carrera RSR se však stala jedním z nejklasičtějších závodních aut vůbec.
Fotogalerie


údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 2996 ccm |
výkon: | 242 kW (330 HP) při 8000 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
max. rychlost: | 290 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 5.8 s |
rozměry | |
hmotnost: | 900 kg |
délka: | 4350 mm |
šířka: | 1896 mm |
výška: | 1300 mm |
zavěšení kol: | 2272 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |