1974 911 Carrera RSR 2.1 Turbo

V roce 1974 Porsche přišlo s novou zbraní na závody. Model 911 Carrera RSR Turbo byl nasazen ve skupině 4 do vytrvalostních závodů, ve slavné 24 hodinovce Le Mans se Herbert Müller a Gijs van Lennep s tímto vozem umístili na celkovém druhém místě. Motor tohoto modelu se stal také základem pro budoucí závodní prototypy Porsche v druhé polovině sedmdesátých let. Když nepočítám model 917, tak Carrera RSR Turbo v podstatě zahájila používání přeplňovaných motorů Porsche a je vůbec první devětsetjedenáctkou s turbem.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 6-válec boxer s turbem |
| obsah válců: | 2142 ccm |
| výkon: | 367 kW (500 HP) při 7600 ot./min. |
| točivý moment: | 549 Nm při 5400 ot./min. |
| max. otáčky: | 8000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
| pneumatiky: | přední: 245/575 x 15 zadní: 340/575 x 15 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 300 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 3.2 s |
rozměry | |
| hmotnost: | 820 kg |
| délka: | 4277 mm |
| šířka: | 1610 mm |
| výška: | 1320 mm |
| zavěšení kol: | 2271 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |