1970 908/03 Spyder

Ačkoli se u Porsche soustředili primárně na vývoj dvanáctiválce do modelu 917, ve druhé polovině roku 1969 ještě zdokonalili 8-válec pro 908. Tato 908/3 dostala nový trubkový rám založený na 909 Bergspyder a její 3-litrový motor byl umístěn tak, aby měl vůz co nejoptimálnější rozložení hmotnosti. 908/3 byla jako dělaná pro velmi klikaté okruhy, kde byla velmi důležitá výborná manévrovatelnost vozu v zatáčkách. S tím souvisí i velmi nízká hmotnost vozu. Automobil se zůčastnil celkem čtyř závodů z nichž si odnesl tři vítězství. Debutoval v roce 1970 na Targa Florio, kde si s posádkou Jo Stiffert a Brian Redman dojel pro vítězství. Velký triumf přišel také v roce 1971 kde vozy 908/03 v závodě 1000 km Nurburgringu obsadili první tři místa. Bylo vyrobeno celkem 13 kusů.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 8-válec boxer |
| obsah válců: | 2997 ccm |
| výkon: | 259 kW (350 HP) při 8600 ot./min. |
| točivý moment: | 319 Nm při 6600 ot./min. |
| kompresní poměr: | 10.4 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
| pneumatiky: | přední: 9.5Jx13 zadní: 14Jx13 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 275 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 540 kg |
| délka: | 3540 mm |
| šířka: | 1950 mm |
| výška: | 685 mm |
| zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |