1967 907/8 K Coupe

Porsche 907 byl závodní vůz používaný ve vytrvalostních závodech v letech 1967 a 1968. Měl charakteristický design s prodlouženou zádí pro nízký odpor vzduchu. Inovací byla poloha sedadla řidiče, které bylo přesunuto na pravou stranu. V roce 1967 Porsche nasadilo závodní vůz 907 do slavné 24-hodinovky Le Mans, ve kterém se umístil na 5. místě. Vůz poté prošel několika úpravami a v roce 1968 se vozu ujala posádka Jo Siffert a Hans Herrmann a s přehledem vyhrála vytrvalostní závod 24 hodin v Daytoně, ve kterém si Porsche obsadilo hned všechny tři první místa. Automobil bodoval také na 12-hodinovce v Sebringu a v témže roce s posádkou Vic Elford a Umberto Maglioli zvítězil na slavém závodě Targa Florio. To bylo také poslední velké vítězství tohoto vozu, protože bylo nahrazeno novým třílitrovým Porsche 908. Celkem bylo vyrobeno 21 kusů.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 8-válec |
| obsah válců: | 2196 ccm |
| výkon: | 199 kW (270 HP) při 8600 ot./min. |
| točivý moment: | 230 Nm při 7000 ot./min. |
| kompresní poměr: | 10.3 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové vnitřně chlazené vzduchem |
| pneumatiky: | přední - 5.25-13 zadní - 7.00-13 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 325 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 600 kg |
| délka: | 4650 mm |
| šířka: | 1720 mm |
| výška: | 940 mm |
| zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |