'56 550 A RS Coupe

56_550a_rs_coupe.jpg (343x180) - 20 KB

Model 550A vznikl vylepšením původní 550-ky, prvního čistě závodního modelu Porsche. Oproti původní 550 byl použit zcela nový podvozek spaceframe, který byl podstatně lehčí a až 5x pevnější než u jeho předchůdce. Přepracováno bylo také odpružení. Vzhledově lze 550A odlišit žaluziovým poklopem na obou stranách za kokpitem. Značná část úsilí při vývoji modelu byla vynaložena na vývoj motoru. 4-válec boxer Typ 547/2 produkoval výkon 135 koní a byl použit ve vozech 550A RS. Pro závod 24 hodin Le Mans byly zkonstruovány dva uzavřené vozy se střechou, která byla podobná jako prvních 550 Coupé. Jeden vůz ze závodu odstoupil, zatímco druhý zvítězil ve své třídě a celkově se umístil na 5. místě. Po úspěšné debutové sezóně Porsche zahájilo limitovanou sériovou výrobu 550A pro zákazníky.

Fotogalerie

56_550a_rs_coupe_02.jpg (550x405) - 87 KB 56_550a_rs_coupe_04.jpg (864x481) - 80 KB 56_550a_rs_coupe_03.jpg (600x414) - 89 KB 56_550a_rs_coupe_01.jpg (640x480) - 65 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 1498 ccm
výkon: 99 kW (133 HP) při 7200 ot./min.
točivý moment: 145 Nm při 5900 ot./min.
kompresní poměr: 9.8 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové
kola: přední: 5 x 16
zadní: 5,25 x 16

statistiky

max. rychlost: 210 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 7.3 s
zrychlení (0-160 km/h): 14.4 s

rozměry

hmotnost: 540 kg
délka: 3700 mm
šířka: 1610 mm
výška: 980 mm
zavěšení kol: 2100 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4