'56 550 A RS Coupe


Model 550A vznikl vylepšením původní 550-ky, prvního čistě závodního modelu Porsche. Oproti původní 550 byl použit zcela nový podvozek spaceframe, který byl podstatně lehčí a až 5x pevnější než u jeho předchůdce. Přepracováno bylo také odpružení. Vzhledově lze 550A odlišit žaluziovým poklopem na obou stranách za kokpitem. Značná část úsilí při vývoji modelu byla vynaložena na vývoj motoru. 4-válec boxer Typ 547/2 produkoval výkon 135 koní a byl použit ve vozech 550A RS. Pro závod 24 hodin Le Mans byly zkonstruovány dva uzavřené vozy se střechou, která byla podobná jako prvních 550 Coupé. Jeden vůz ze závodu odstoupil, zatímco druhý zvítězil ve své třídě a celkově se umístil na 5. místě. Po úspěšné debutové sezóně Porsche zahájilo limitovanou sériovou výrobu 550A pro zákazníky.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 1498 ccm |
výkon: | 99 kW (133 HP) při 7200 ot./min. |
točivý moment: | 145 Nm při 5900 ot./min. |
kompresní poměr: | 9.8 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
kola: | přední: 5 x 16 zadní: 5,25 x 16 |
statistiky | |
max. rychlost: | 210 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 7.3 s |
zrychlení (0-160 km/h): | 14.4 s |
rozměry | |
hmotnost: | 540 kg |
délka: | 3700 mm |
šířka: | 1610 mm |
výška: | 980 mm |
zavěšení kol: | 2100 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |