'53 550 Spyder

53_550_roadster.jpg (343x192) - 15 KB

První čistě závodní model 550 byl inspirován zavodními vozy Glöckler-Porsche z počátku 50. let. Tehdejší dealer vozů Volkswagen a Porsche Walter Glöckler zkonstruoval několik závodních prototypů postavených na základech Porsche 356. Porsche se pak rozhodlo zkonstruovat první ryze závodní vůz společnosti. Konstrukce byla velmi podobná Glöckleru s motorem uprostřed, který byl vybaven upraveným pohonem z 356-ky s motorem mezi řidičem a zadní nápravou. Vznikl jednoduchý žebřinový rám z ocelových trubek se šesti příčníky. Přední a zadní odpružení bylo podobné jako u sériového Porsche s několika malými úpravami, aby zvládlo očekávanou vyšší zátěž. První 550, vybavená karoserií Roadster, debutovala v závodě Eiffel Racing na Nürburgringu, kde si Helmut Glöckler dojel k debutovému vítězství.

Fotogalerie

53_550_roadster_01.jpg (800x588) - 68 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1498 ccm
výkon: 58 kW (78 HP)
kompresní poměr: 9 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 200 km/h

rozměry

zavěšení kol: 2100 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4