1924 Mercedes Monza


Na jaře 1923 nastoupil Ferdinand Porsche do Daimleru ve Stuttgartu na pozici technického ředitele a po konstrukci 2-litrového závodního vozu, s nímž Christian Werner na konci dubna 1924 vyhrál závod Targa Florio, se začal věnovat svému novému projektu. Aby dosáhl ještě vyššího výkonu, vyvinul Ferdinand Porsche zcela nový řadový 8-válec, vůbec první takový v automobilu od Daimleru. V říjnu 1924 se čtyři vozy zúčastnily Velké ceny Itálie v Monze s jezdci Christianem Wernerem, Alfredem Neubauerem, Louisem Zborowskim a Giuliem Masettim. Zborowského smrtelná nehoda ale vedla k odstoupení ze závodu i zbývajících vozů. První úspěchy přinesl následující rok, Werner zvítězil s upravenou verzí v závodě do vrchu na Schauinslandu a v roce 1926 Adolf Rosenberger zvítězil ve své třídě v závodě Hercules Hill Climb a obsadil třetí místo ve třídě do 2 litrů v závodě Klausen Pass. Otto Merz si v polovině září připsal vítězství ve své třídě v závodě Solitude Race. Nejvýznamnějšího vítězství pak dosáhl Rudolf Caracciola s upravenou čtyřmístnou verzí ve Velké ceně Německa 11. července 1926 na okruhu AVUS v Berlíně. Byl to první mezinárodní závod v Německu od konce první světové války.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | řadový 8-válec |
obsah válců: | 1996 ccm |
výkon: | 125 kW (170 HP) při 7000 ot./min. |
kompresní poměr: | 5 : 1 |
palivový systém: | Karburátor |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 180 km/h |
rozměry | |
palivová nádrž: | 94 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |