1924 Mercedes Monza

24_mercedes_monza.jpg (343x185) - 11 KB

Na jaře 1923 nastoupil Ferdinand Porsche do Daimleru ve Stuttgartu na pozici technického ředitele a po konstrukci 2-litrového závodního vozu, s nímž Christian Werner na konci dubna 1924 vyhrál závod Targa Florio, se začal věnovat svému novému projektu. Aby dosáhl ještě vyššího výkonu, vyvinul Ferdinand Porsche zcela nový řadový 8-válec, vůbec první takový v automobilu od Daimleru. V říjnu 1924 se čtyři vozy zúčastnily Velké ceny Itálie v Monze s jezdci Christianem Wernerem, Alfredem Neubauerem, Louisem Zborowskim a Giuliem Masettim. Zborowského smrtelná nehoda ale vedla k odstoupení ze závodu i zbývajících vozů. První úspěchy přinesl následující rok, Werner zvítězil s upravenou verzí v závodě do vrchu na Schauinslandu a v roce 1926 Adolf Rosenberger zvítězil ve své třídě v závodě Hercules Hill Climb a obsadil třetí místo ve třídě do 2 litrů v závodě Klausen Pass. Otto Merz si v polovině září připsal vítězství ve své třídě v závodě Solitude Race. Nejvýznamnějšího vítězství pak dosáhl Rudolf Caracciola s upravenou čtyřmístnou verzí ve Velké ceně Německa 11. července 1926 na okruhu AVUS v Berlíně. Byl to první mezinárodní závod v Německu od konce první světové války.

Fotogalerie

24_mercedes_monza_02.jpg (640x480) - 47 KB 24_mercedes_monza_03.jpg (799x599) - 204 KB 24_mercedes_monza_04.jpg (640x480) - 110 KB 24_mercedes_monza_01.jpg (800x600) - 103 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: řadový 8-válec
obsah válců: 1996 ccm
výkon: 125 kW (170 HP) při 7000 ot./min.
kompresní poměr: 5 : 1
palivový systém: Karburátor

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 180 km/h

rozměry

palivová nádrž: 94 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4