1943 KdF Typ 239 (Kübelwagen Holzgas)

43_kdf_239_holzgas.jpg (343x213) - 23 KB

Během druhé světové války se Německo potýkalo s významným nedostatkem paliva v důsledku omezených zásob ropy a blokovanému dovozu. Aby bylo schopné pokrýt vysokou poptávku, hledalo alternativní možnosti pohonu. Jednou z možností byla metoda spalování dřeva, a proto Ferdinand Porsche zavedl palivový systém, který byl použit pro vozy s karoserií KdF 87 a KdF 82. Tyto konverzní sady zahrnovaly plynový generátor, zásobník plynu, úpravu karburátoru a potrubí pro přenos, filtraci a měření plynu. Plynový generátor byla vzduchotěsná nádoba, do které se vkládalo dřevo nebo uhlí. Do palivové nádrže bylo externě přiváděno teplo, aby se zahájilo samoudržitelné zplyňování paliva v prostředí bez kyslíku. Výsledný dřevoplyn byl pak potrubím přiváděn do zásobníku a poté do karburátoru motoru.

Fotogalerie

43_kdf_239_holzgas_03.jpg (640x410) - 51 KB 43_kdf_239_holzgas_02.jpg (640x410) - 57 KB 43_kdf_239_holzgas_01.jpg (640x410) - 63 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1131 ccm
výkon: 18 kW (25 HP) při 3000 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol

rozměry

délka: 3740 mm
šířka: 1620 mm
výška: 1720 mm
zavěšení kol: 2400 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4