1943 KdF Typ 239 (Kübelwagen Holzgas)


Během druhé světové války se Německo potýkalo s významným nedostatkem paliva v důsledku omezených zásob ropy a blokovanému dovozu. Aby bylo schopné pokrýt vysokou poptávku, hledalo alternativní možnosti pohonu. Jednou z možností byla metoda spalování dřeva, a proto Ferdinand Porsche zavedl palivový systém, který byl použit pro vozy s karoserií KdF 87 a KdF 82. Tyto konverzní sady zahrnovaly plynový generátor, zásobník plynu, úpravu karburátoru a potrubí pro přenos, filtraci a měření plynu. Plynový generátor byla vzduchotěsná nádoba, do které se vkládalo dřevo nebo uhlí. Do palivové nádrže bylo externě přiváděno teplo, aby se zahájilo samoudržitelné zplyňování paliva v prostředí bez kyslíku. Výsledný dřevoplyn byl pak potrubím přiváděn do zásobníku a poté do karburátoru motoru.
Fotogalerie



údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1131 ccm |
výkon: | 18 kW (25 HP) při 3000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
rozměry | |
délka: | 3740 mm |
šířka: | 1620 mm |
výška: | 1720 mm |
zavěšení kol: | 2400 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |