1906 Austro-Daimler 28/32 Maja

06_austro-daimler_maja.jpg (343x210) - 28 KB

Ačkoli byly elektromobily Lohner-Porsche technickou senzací, tehdejší doba měla své limity a vysoká hmotnost vozů byla příčinou horších jízdních vlastností. Mezi zákazníky o ně upadal zájem a jejich výroba byla po několika letech ukončena. Budoucnost prozatím patřila spalovacím motorům. Ferdinand Porsche se mezitím stal poprvé otcem, v roce 1904 se mu narodila dcera Louisa. V září 1906 přivedl Emil Jellinek, šéf společnosti Austro-Daimler, Ferdinanda Porscheho do Daimleru ve Vídeňském Novém Městě jako nového vedoucího vývoje a technického ředitele. Po pouhých šesti měsících, 28. února 1907, představil na autosalonu ve Vídni svůj historicky první automobil se spalovacím pohonem. Dostal jméno Maja, podle druhé dcery Emila Jellinka (podle první dcery byly pojmenovány vozy Mercedes). Stal se senzací díky různým technickým inovacím, především pak díky koncepci 4-stupňové převodovky zvané Diamant. Převodovka se však později ukázala jako problematická, a výroba vozu byla po roce ukončena. Jeho následující projekt v Daimleru ale zaznamenal mnohem větší úspěch, když dosáhl trojnásobného vítězství v Jízdě prince Jindřicha.

Fotogalerie

06_austro-daimler_maja_02.jpg (800x600) - 121 KB 06_austro-daimler_maja_03.jpg (800x600) - 173 KB 06_austro-daimler_maja_04.jpg (800x600) - 116 KB 06_austro-daimler_maja_01.jpg (800x575) - 102 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec
obsah válců: 4503 ccm
výkon: 26 kW (35 HP) při 1250 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol

statistiky

max. rychlost: 75 km/h

rozměry

hmotnost: 1385 kg
zavěšení kol: 3105 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4