1979 Kremer 935 K3 Coupe

V roce 1977 se závodní tým Kremer Racing pustil do úprav továrního modelu 935 a zahájil jeho sériovou výrobu. Erwin a Manfred Kremerovi měli v modernizaci vozů Porsche mnoho zkušeností a s úpravami začali již od počátků závodních 911. Model 935 K3 byl již třetím vozem postaveným na této platformě. Úpravy zahrnovaly přepracovaný zadní profil s lepším vedením vzduchu pod vozem a použití karbonových dílů. Přepracován byl systém chlazení motoru použitím mezichladiče vzduch-vzduch, což zajišťovalo delší výdrž výkonu motoru při zahřátí. Model 935 K3 zaznamenal velký úspěch, když se stal celkovým vítězem ve vytrvalostních závodech 24 hodin Le Mans v roce 1979, 12 hodin Sebring v roce 1980 a 24 hodin Daytona v roce 1981.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
| obsah válců: | 3164 ccm |
| výkon: | 560 kW (750 HP) při 8200 ot./min. |
| točivý moment: | 750 Nm při 5500 ot./min. |
| kompresní poměr: | 6.8 : 1 |
| palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové vrtané |
| kola: | přední: 11J x 16 zadní: 14,5J x 19 |
| pneumatiky: | přední: 275/600 - 16 zadní: 350/700 - 19 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 350 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 3.1 s |
| zrychlení (0-160 km/h): | 5.8 s |
rozměry | |
| hmotnost: | 1025 kg |
| délka: | 4820 mm |
| šířka: | 1985 mm |
| výška: | 1150 mm |
| zavěšení kol: | 2271 mm |
| palivová nádrž: | 120 l |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |