'81 935 JLP-3 (930)


Po ukončení výroby úspěšného modelu 935 se Porsche soustředilo na vývoj vozů 956 a 962. Závodní týmy ale nechtěli opustit své vlastní 935-ky a pouštěli se do jejich přestaveb, z nichž nejúspěšnější byli bezpochyby bratři Kremerové nebo Reinhold Joest. V Severní Americe se pak do paměti zapsali Bob Akin a Dick Barbour, kteří postavili upravenou 935 pro tým JLP Racing Johna Paula Sr. Model 935 JLP-3 vytvořený pro sezónu 1981 byl třetí a zároveň nejúspěšnější 935 vytvořenou speciálně pro JLP Racing. První vítězství přišlo v září 1981 v závodě 500 mil na Pocono. John Paul Jr. na to navázal vítězstvím ve finále sezóny v Daytoně. V roce 1982 si pak otec s syn Paulové spolu s Rolfem Stommelenem zajistili celkové vítězství ve 24-hodinovém závodě v Daytoně a o necelé dva měsíce později zvítězili na 12 hodin v Sebringu. Model 935 JLP-3 se tak stal prvním vozem, který vyhrál oba vytrvalostní závody v jedné sezóně (na fotografiích je vítězný vůz). John Paul Jr pak v tomto roce přidal ještě další tři vítězství.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 3164 ccm |
výkon: | 560 kW (751 HP) při 8200 ot./min. |
točivý moment: | 800 Nm při 5500 ot./min. |
kompresní poměr: | 7 : 1 |
palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
max. rychlost: | 370 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.5 s |
rozměry | |
hmotnost: | 1025 kg |
délka: | 4820 mm |
šířka: | 1985 mm |
výška: | 1150 mm |
zavěšení kol: | 2270 mm |
palivová nádrž: | 120 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |