'81 935 JLP-3 (930)

81_935_jlp_3.jpg (343x185) - 45 KB

Po ukončení výroby úspěšného modelu 935 se Porsche soustředilo na vývoj vozů 956 a 962. Závodní týmy ale nechtěli opustit své vlastní 935-ky a pouštěli se do jejich přestaveb, z nichž nejúspěšnější byli bezpochyby bratři Kremerové nebo Reinhold Joest. V Severní Americe se pak do paměti zapsali Bob Akin a Dick Barbour, kteří postavili upravenou 935 pro tým JLP Racing Johna Paula Sr. Model 935 JLP-3 vytvořený pro sezónu 1981 byl třetí a zároveň nejúspěšnější 935 vytvořenou speciálně pro JLP Racing. První vítězství přišlo v září 1981 v závodě 500 mil na Pocono. John Paul Jr. na to navázal vítězstvím ve finále sezóny v Daytoně. V roce 1982 si pak otec s syn Paulové spolu s Rolfem Stommelenem zajistili celkové vítězství ve 24-hodinovém závodě v Daytoně a o necelé dva měsíce později zvítězili na 12 hodin v Sebringu. Model 935 JLP-3 se tak stal prvním vozem, který vyhrál oba vytrvalostní závody v jedné sezóně (na fotografiích je vítězný vůz). John Paul Jr pak v tomto roce přidal ještě další tři vítězství.

Fotogalerie

81_935_jlp_3_03.jpg (800x600) - 104 KB 81_935_jlp_3_04.jpg (800x600) - 178 KB 81_935_jlp_3_02.jpg (800x600) - 119 KB 81_935_jlp_3_01.jpg (800x600) - 122 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 3164 ccm
výkon: 560 kW (751 HP) při 8200 ot./min.
točivý moment: 800 Nm při 5500 ot./min.
kompresní poměr: 7 : 1
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 370 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.5 s

rozměry

hmotnost: 1025 kg
délka: 4820 mm
šířka: 1985 mm
výška: 1150 mm
zavěšení kol: 2270 mm
palivová nádrž: 120 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4