'11 918 Spyder RSR Concept


Po uvedení silničního prototypu 918 Spyder Porsche připravilo závodní verzi 918 RSR. Představil se jako demonstrativní předváděcí vůz, který je součástí nové iniciativy nazvané Porsche Intelligent Performance, která se zaměří na vývoj hybridních závodních vozů pro nasazení například na 24 hodin Le Mans. Koncepční vůz 918 RSR je mixem závodního vozu 911 GT3 R Hybrid a silničního 918 Spyder. Má 3,4litrový V8 s 414 kW a 2 elektromotory, každý o výkonu 75 kW (celkový výkon 564 kW). Nový projekt byl vyvíjen pod vedením inženýra Wolfganga Durheimera a Wolfganga Hatze, kteří dohlíželi na vývoj hnacího ústrojí. Stejně jako v 911 GT3 R Hybrid je i 918 RSR vybaven setrvačníkem, který je umístěn vedle řidiče a je krátkodobým zdrojem elektřiny pro oba elektromotory. Od 911 GT3 R Hybrid převzal i barevné provedení karosérie. Číslo 22 odkazuje na vítězství Porsche v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1971, jehož dosáhli Gijs van Lennep a Helmut Marko s vozem Porsche 917, které neslo startovní číslo 22.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 8-válec a dva elektromotory |
obsah válců: | 3397 ccm |
výkon: | 564 kW (767 HP) při 9200 ot./min. |
točivý moment: | 540 Nm při 6700 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | všech kol |
brzdy: | kotoučové keramické PCCB |
statistiky | |
max. rychlost: | 320 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.2 s |
průměrná spotřeba: | 3 l / 100 km |
rozměry | |
hmotnost: | 1490 kg |
převodovka | |
typ převodovky: | automatická |
počet převodových stupňů: | 7 |