'11 918 Spyder RSR Concept

11_918_spyder_rsr.jpg (343x180) - 17 KB

Po uvedení silničního prototypu 918 Spyder Porsche připravilo závodní verzi 918 RSR. Představil se jako demonstrativní předváděcí vůz, který je součástí nové iniciativy nazvané Porsche Intelligent Performance, která se zaměří na vývoj hybridních závodních vozů pro nasazení například na 24 hodin Le Mans. Koncepční vůz 918 RSR je mixem závodního vozu 911 GT3 R Hybrid a silničního 918 Spyder. Má 3,4litrový V8 s 414 kW a 2 elektromotory, každý o výkonu 75 kW (celkový výkon 564 kW). Nový projekt byl vyvíjen pod vedením inženýra Wolfganga Durheimera a Wolfganga Hatze, kteří dohlíželi na vývoj hnacího ústrojí. Stejně jako v 911 GT3 R Hybrid je i 918 RSR vybaven setrvačníkem, který je umístěn vedle řidiče a je krátkodobým zdrojem elektřiny pro oba elektromotory. Od 911 GT3 R Hybrid převzal i barevné provedení karosérie. Číslo 22 odkazuje na vítězství Porsche v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1971, jehož dosáhli Gijs van Lennep a Helmut Marko s vozem Porsche 917, které neslo startovní číslo 22.

Fotogalerie

11_918_spyder_rsr_01.jpg (800x500) - 74 KB 11_918_spyder_rsr_02.jpg (800x500) - 68 KB 11_918_spyder_rsr_03.jpg (800x500) - 81 KB 11_918_spyder_rsr_04.jpg (800x500) - 79 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 8-válec a dva elektromotory
obsah válců: 3397 ccm
výkon: 564 kW (767 HP) při 9200 ot./min.
točivý moment: 540 Nm při 6700 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: všech kol
brzdy: kotoučové keramické PCCB

statistiky

max. rychlost: 320 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.2 s
průměrná spotřeba: 3 l / 100 km

rozměry

hmotnost: 1490 kg

převodovka

typ převodovky: automatická
počet převodových stupňů: 7