2012 918 Spyder "Rolling Chassis"

12_918_spyder_rolling_chasis.jpg (343x187) - 14 KB

Ještě před uvedením sériové verze 918 Spyder postavilo Porsche tento testovací prototyp, který měl prověřit a demonstrovat hybridní technologii veřejnosti. Vybraní novináři se zúčastnili prezentace na počátku roku 2012, která proběhla na testovací trati ve Weissachu. Design vozu již odhalil koncept z roku 2010 a tak byl tento prototyp čistě ukázkou technologií. Zajímavostí je, že zadní světla pochází z modelu 911 řady 991, části středové konzole z modelu Cayenne nebo Panamera a přední blatníky z modelu 911 s ikonickým otvorem pro plnění palivové nádrže. Uvnitř prototypu se nachází vidlicový 8-válec převzatý ze závodního vozu RS Spyder se dvěma výfuky vycházející z horní části motorového prostoru. Motor je kombinován s dvojicí elektromotorů, které přispívají k nízké spotřebě a zvyšují výkon o 220 koní.

Fotogalerie

12_918_spyder_rolling_chasis_01.jpg (800x600) - 63 KB 12_918_spyder_rolling_chasis_02.jpg (800x600) - 97 KB 12_918_spyder_rolling_chasis_04.jpg (800x600) - 107 KB 12_918_spyder_rolling_chasis_03.jpg (800x600) - 62 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 8-válec a dva elektromotory
obsah válců: 4593 ccm
výkon: V8: 404 kW (550 HP)
elektromotory: 220 HP
celkem: 770 HP
točivý moment: 750 Nm

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: všech kol
brzdy: kotoučové keramické PCCB

statistiky

max. rychlost: 330 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 2.7 s
zrychlení (0-160 km/h): 6 s

rozměry

hmotnost: 1640 kg
délka: 4643 mm
šířka: 1940 mm
výška: 1167 mm
zavěšení kol: 2730 mm

převodovka

typ převodovky: automatická
počet převodových stupňů: 7