'69 908/02 Spyder


Pro rok 1969 Fia oznámila změnu pravidel pro skupinu 6. Porsche upravilo model 908 a vyvinulo vůz s otevřenou střechou 908/02 Spyder. Nižší hmotnosti bylo docíleno také použitím rámů z hliníkových trubek s tlakoměry pro jejich kontrolu. Vůz 908/02 byl nasazen ve vytrvalostním závodu BOAC 500 na okruhu v Brands Hatch, kde Brian Redman a Jo Siffert dojeli pro vítězství před Ferrari 312P. Další vítězství přišlo v závodech 1000 km Monza, Targa Florio, 1000 km Spa a drtivá výhra na 1000 km Nürburgring v roce 1969. Prestižních 24 hodin Le Mans však v roce 1969 opět vyhrál Jacky Ickx s Fordem GT40, avšak Hans Herrmann s 908 skončil těsně druhý. S jedním vozem 908/02 závodil také herecká legenda Steve McQueen, který skončil na druhém místě na 12 Hours of Sebring v roce 1970. Byl také použit jako kamerový vůz pro film Le Mans přímo při jízdě v samotném závodě.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 8-válec boxer |
obsah válců: | 2996 ccm |
výkon: | 261 kW (350 HP) při 8500 ot./min. |
točivý moment: | 325 Nm při 6600 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
kola: | přední: 9x15 zadní:12x15 |
statistiky | |
max. rychlost: | 290 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 600 kg |
délka: | 4320 mm |
šířka: | 1830 mm |
výška: | 1020 mm |
zavěšení kol: | 2300 mm |
palivová nádrž: | 120 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |