'69 908/02 Spyder

69_908_02_spyder.jpg (343x176) - 26 KB

Pro rok 1969 Fia oznámila změnu pravidel pro skupinu 6. Porsche upravilo model 908 a vyvinulo vůz s otevřenou střechou 908/02 Spyder. Nižší hmotnosti bylo docíleno také použitím rámů z hliníkových trubek s tlakoměry pro jejich kontrolu. Vůz 908/02 byl nasazen ve vytrvalostním závodu BOAC 500 na okruhu v Brands Hatch, kde Brian Redman a Jo Siffert dojeli pro vítězství před Ferrari 312P. Další vítězství přišlo v závodech 1000 km Monza, Targa Florio, 1000 km Spa a drtivá výhra na 1000 km Nürburgring v roce 1969. Prestižních 24 hodin Le Mans však v roce 1969 opět vyhrál Jacky Ickx s Fordem GT40, avšak Hans Herrmann s 908 skončil těsně druhý. S jedním vozem 908/02 závodil také herecká legenda Steve McQueen, který skončil na druhém místě na 12 Hours of Sebring v roce 1970. Byl také použit jako kamerový vůz pro film Le Mans přímo při jízdě v samotném závodě.

Fotogalerie

69_908_02_spyder_02.jpg (800x534) - 44 KB 69_908_02_spyder_01.jpg (800x534) - 78 KB 69_908_02_spyder_04.jpg (800x540) - 88 KB 69_908_02_spyder_03.jpg (800x534) - 42 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec boxer
obsah válců: 2996 ccm
výkon: 261 kW (350 HP) při 8500 ot./min.
točivý moment: 325 Nm při 6600 ot./min.
kompresní poměr: 10.5 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
kola: přední: 9x15
zadní:12x15

statistiky

max. rychlost: 290 km/h

rozměry

hmotnost: 600 kg
délka: 4320 mm
šířka: 1830 mm
výška: 1020 mm
zavěšení kol: 2300 mm
palivová nádrž: 120 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5