'56 550 A RS Spyder

56_550a_rs_spyder.jpg (343x185) - 46 KB

Porsche 550 byl první čistě závodní model automobilky, a přestože stále sdílel mnoho komponent se silničními vozy, byl velmi úspěšný. V roce 1956 přišla první modernizace a vůz známý jako 550A s řidičem Umbertem Magliolim dosáhl celkového vítězství v závodě Targa Florio. Oproti původní 550 byl použit zcela nový podvozek spaceframe, který byl podstatně lehčí a až 5x pevnější než u jeho předchůdce. Přepracováno bylo také odpružení. Vzhledově lze 550A odlišit žaluziovým poklopem na obou stranách za kokpitem. Značná část úsilí při vývoji modelu byla vynaložena na vývoj motoru. 4-válec boxer Typ 547/2 produkoval výkon 135 koní a byl použit mimo jiné ve voze 550A RS Spyder, který v italském závodě debutoval Mille Miglia v roce 1956. Německý debut přišel v závodě 1000 km na Nürburgringu, kde dvě 550A RS Spyder skončili celkově na 4. a 6. místě, ale získali vítězství ve své třídě. Bylo vyrobenou 46 kusů tohoto provedení.

Fotogalerie

56_550a_rs_spyder_02.jpg (800x596) - 87 KB 56_550a_rs_spyder_01.jpg (800x601) - 111 KB 56_550a_rs_spyder_03.jpg (800x600) - 60 KB 56_550a_rs_spyder_04.jpg (800x600) - 90 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1498 ccm
výkon: 99 kW (133 HP) při 7200 ot./min.
točivý moment: 145 Nm při 5900 ot./min.
kompresní poměr: 9.8 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové
kola: přední: 5 x 16
zadní: 5.25 x 16

statistiky

max. rychlost: 210 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 7.3 s
zrychlení (0-160 km/h): 14.4 s

rozměry

hmotnost: 540 kg
délka: 3700 mm
šířka: 1610 mm
výška: 980 mm
zavěšení kol: 2100 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4