1956 550 A RS Spyder

Porsche 550 byl první čistě závodní model automobilky, a přestože stále sdílel mnoho komponent se silničními vozy, byl velmi úspěšný. V roce 1956 přišla první modernizace a vůz známý jako 550A s řidičem Umbertem Magliolim dosáhl celkového vítězství v závodě Targa Florio. Oproti původní 550 byl použit zcela nový podvozek spaceframe, který byl podstatně lehčí a až 5x pevnější než u jeho předchůdce. Přepracováno bylo také odpružení. Vzhledově lze 550A odlišit žaluziovým poklopem na obou stranách za kokpitem. Značná část úsilí při vývoji modelu byla vynaložena na vývoj motoru. 4-válec boxer Typ 547/2 produkoval výkon 135 koní a byl použit mimo jiné ve voze 550A RS Spyder, který v italském závodě debutoval Mille Miglia v roce 1956. Německý debut přišel v závodě 1000 km na Nürburgringu, kde dvě 550A RS Spyder skončili celkově na 4. a 6. místě, ale získali vítězství ve své třídě. Bylo vyrobenou 46 kusů tohoto provedení.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 4-válec boxer |
| obsah válců: | 1498 ccm |
| výkon: | 99 kW (133 HP) při 7200 ot./min. |
| točivý moment: | 145 Nm při 5900 ot./min. |
| kompresní poměr: | 9.8 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | bubnové |
| kola: | přední: 5 x 16 zadní: 5.25 x 16 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 210 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 7.3 s |
| zrychlení (0-160 km/h): | 14.4 s |
rozměry | |
| hmotnost: | 540 kg |
| délka: | 3700 mm |
| šířka: | 1610 mm |
| výška: | 980 mm |
| zavěšení kol: | 2100 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |