'53 550 Coupe


První čistě závodní model 550 byl inspirován zavodními vozy Glöckler-Porsche z počátku 50. let. Tehdejší dealer vozů Volkswagen a Porsche Walter Glöckler zkonstruoval několik závodních prototypů postavených na základech Porsche 356. Porsche se pak rozhodlo zkonstruovat první ryze závodní vůz společnosti. Konstrukce byla velmi podobná Glöckleru s motorem uprostřed, který byl vybaven upraveným pohonem z 356-ky s motorem mezi řidičem a zadní nápravou. Porsche přihlásilo dva vozy s karoserií Coupé do vytrvalostního závodu Le Mans v roce 1953, kde vozy pod vedením Richarda Frankenberga a Paula Frerea ovládli svojí třídu 1101-1500 ccm. Po Le Mans se s vozy závodilo ještě dvakrát v Německu a Hans Herrmann zaznamenal další vítězství.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1488 ccm |
výkon: | 58 kW (78 HP) |
kompresní poměr: | 9 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 200 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 550 kg |
zavěšení kol: | 2100 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |