'53 550 Coupe

53_550_coupe.jpg (343x187) - 56 KB

První čistě závodní model 550 byl inspirován zavodními vozy Glöckler-Porsche z počátku 50. let. Tehdejší dealer vozů Volkswagen a Porsche Walter Glöckler zkonstruoval několik závodních prototypů postavených na základech Porsche 356. Porsche se pak rozhodlo zkonstruovat první ryze závodní vůz společnosti. Konstrukce byla velmi podobná Glöckleru s motorem uprostřed, který byl vybaven upraveným pohonem z 356-ky s motorem mezi řidičem a zadní nápravou. Porsche přihlásilo dva vozy s karoserií Coupé do vytrvalostního závodu Le Mans v roce 1953, kde vozy pod vedením Richarda Frankenberga a Paula Frerea ovládli svojí třídu 1101-1500 ccm. Po Le Mans se s vozy závodilo ještě dvakrát v Německu a Hans Herrmann zaznamenal další vítězství.

Fotogalerie

53_550_coupe_03.jpg (800x565) - 92 KB 53_550_coupe_01.jpg (800x578) - 104 KB 53_550_coupe_04.jpg (800x534) - 93 KB 53_550_coupe_02.jpg (800x536) - 85 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1488 ccm
výkon: 58 kW (78 HP)
kompresní poměr: 9 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 200 km/h

rozměry

hmotnost: 550 kg
zavěšení kol: 2100 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4