Taycan - první sériové elektrické Porsche

Porsche Taycan Turbo S

Svůj první sériově vyráběný elektromobil představilo Porsche současně na třech kontinentech, konkrétně v Berlíně, v Torontu a v čínském Fu-čou. Uvedeny jsou nejdříve verze Turbo a Turbo S, které patří k nejvýkonnějším sériovým modelům, které Porsche v současnosti nabízí. V blízké době má následovat rozšíření modelové řady o další, především méně výkonné varianty včetně karosářské verze Cross Turismo, vycházející z konceptu Mission E Cross Turismo.

Porsche Taycan Turbo S

Taycan je prvním sériovým vozem s 800V technologií, namísto obvyklých 400V u současných elektroaut. Výhodou je především zkrácení času nabíjení baterie, za něco málo přes 5 minut lze baterii dobít stejnosměrným proudem DC na dojezd až 100 km. Doba nabíjení z 5 na 80 procent je 22,5 minuty s maximálním nabíjecím výkonem 270 kW. Celková kapacita baterie Performance Plus je 93,4 kWh.

Porsche Taycan Turbo

Se svým designem signalizuje Taycan začátek nové éry vozů Porsche, ale zároveň si zachovává klasické DNA značky s typickou siluetou sportovní linie střechy svažující se směrem dozadu. Nechybí ani zcela nové prvky, jako je logo Porsche se skleněným efektem integrované do světelného pasu v zadní části vozu. Vysokému dojezdu pomáhá také velmi nízká hodnota odporu vzduchu.

Porsche Taycan Turbo

Obě představené verze pohání dva účinné trvale buzené synchronní elektromotory, jeden na přední a jeden na zadní nápravě, modely tedy disponují pohonem všech kol. Taycan Turbo dosahuje celkového výkonu 500 kW (680 koní), maximální rychlost je 260 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,2 sekundy. Dojezd je až 450 kilometrů. Verze Turbo S se pyšní výkonem až 560 kW (761 koní), dojezdem 412 km a kombinovanou spotřebou energie 26,9 kWh/100 km. Maximální rychlost je stejná jako u verze Turbo, tedy 260 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne za 2,8 sekundy.

Porsche Taycan Interier

Zajímavostí u tohoto vozu je 2-stupňová automatická převodovka instalovaná na zadní nápravě, která je v dnešní době mezi elektromobily raritou. První rychlostní stupeň poskytuje větší akceleraci z pevného rozjezdu, zatímco druhý rychlostní stupeň s dlouhým převodovým poměrem zajišťuje vysokou účinnost a vysoké výkonové rezervy i při velmi vysokých rychlostech.

Porsche Taycan Turbo S

Taycan používá centrálně propojený řídicí systém podvozku, který analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy v reálném čase. Tyto systémy zahrnují adaptivní vzduchové odpružení s tříkomorovou technologií včetně elektronického řízení tlumičů PASM nebo systém elektromechanické stabilizace náklonu PDCC Sport. Unikátní je ovládání pohonu všech kol se dvěma elektromotory a systém rekuperace elektrické energie s výkonem až 265 kW.

Interiér naznačuje cestu, jakou se bude Porsche ubírat i u budoucích modelů. Centrální 10,9-palcový displej infotainmentu lze za příplatek doplnit displejem spolujezdce. Celé uživatelské rozhraní bylo nově navrženo speciálně pro Taycan. Klasická tlačítka a ovládací prvky byly nahrazeny inteligentním dotykovým a hlasovým ovládáním. Taycan navíc úplně poprvé nabízí interiér zcela bez použití kůže. V rámci ekologického konceptu vozu je celý interiér vyroben z inovativních recyklovaných materiálů. K dispozici jsou dva zavazadlové prostory, přední má kapacitu 81 litrů a zadní 366 litrů.

Porsche Taycan Turbo Porsche Taycan Turbo Porsche Taycan Turbo S Porsche Taycan Interier
Taycan Turbo Taycan Turbo S
Typ motoru dva elektromotory dva elektromotory
Výkon 500 kW (680 HP) 560 kW (761 HP)
Točivý moment 850 Nm 1050 Nm
Maximální rychlost 260 km/h 260 km/h
Zrychlení (0-100 km/h) 3,2 s 2,8 s
Průměrná spotřeba el. energie 26,9 kWh/100 km 26,9 kWh/100 km
Hmotnost 2280 kg 2270 kg
Dojezd 450 km 412 km

Fotogalerie řady Taycan Mission E Concept Taycan Turbo Taycan Turbo S

Steve