IAA Mnichov 2025: představeno nové 992 Turbo S T-Hybrid

911 Turbo S T-Hybrid 992.2

Na autosalonu IAA Mobility v Mnichově konaném od 7. září představilo Porsche hned několik zajímavostí. Kromě bezdrátového nabíjení elektromobilů nebo prezentace historických milníků Porsche na IAA je to především nový vrcholný model řady 911, dosud nejvýkonnější sériově vyráběný model této řady. 911 Turbo S řady 992.2 poprvé disponuje hybridním systémem s dvěma turbodmychadly zvaným T-Hybrid, který je již známý z modelů 911 Carrera GTS. K dispozici je ve variantách kupé a kabriolet a kromě vyššího výkonu láká na výraznější design, optimalizovaný podvozek a rozšířenou výbavou.

911 Turbo S T-Hybrid 992.2

Pohonný systém tvoří 6-válec boxer o objemu 3,6 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který díky systému T-hybrid disponuje celkovým výkonem 523 kW, tedy 711 koní. Oproti 911 GTS s jedním integrovaným elektrickým turbem disponuje 911 Turbo S dvěmi elektrickými turby. Maximální točivý moment je 800 Nm a je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 2300 do 6000 ot./min. Díky hybridnímu systému s 400 V technologií se výkon zvýšil oproti předchozímu modelu o 61 koní.

911 Turbo S T-Hybrid 992.2

Vysokonapěťová baterie s kapacitou 1,9 kWh je stejná jako v modelu 911 Carrera GTS. Osmistupňová převodovka PDK s integrovaným elektromotorem pak přenáší výkon na systém pohonu všech kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h u modelu Turbo S Coupé se ve srovnání s předchůdcem zkrátilo o 0,2 sekundy na 2,5 sekundy. Zrychlení z 0 na 200 km/h trvá pouhých 8,4 sekundy, což představuje zlepšení o 0,5 sekundy. Maximální rychlost činí 322 km/h.

911 Turbo S T-Hybrid 992.2

V důsledku nového pohonného systému přibral nový model oproti předchůdci na váze o 85 kg, ale i tak dokázalo Porsche tento nárůst dobře vykompenzovat celkovým vylepšením jízdní dynamiky. Při závěrečných testovacích jízdách na Nordschleife na podzim roku 2024 dosáhl tehdy lehce maskovaný model času 7:03,92 minuty, což je zhruba o 14 sekund rychlejší čas než u předchozího modelu.

911 Turbo S T-Hybrid 992.2

Zadní náprava je oproti předchozímu modelu vybavena o 10 mm širšími pneumatikami o rozměrech 325/30 ZR 21, zatímco vpředu zůstává rozměr 255/35 ZR 20. Standardní keramický brzdový systém PCCB disponuje brzdovými kotouči o rozměrech 410 mm vzadu a 420 mm vpředu. V rámci zlepšení aerodynamiky byly použity aktivní vertikální klapky chladicího vzduchu v přední části vozu a aktivní přední difuzor spolu s nastavitelným předním spoilerem a výsuvným zadním křídlem. Díky tomu může chladící vzduch ještě lépe proudit k brzdám a chladičům a v závislosti na jízdní situaci systém automaticky snižuje vztlak nebo odpor vzduchu.

911 Turbo S T-Hybrid 992.2

Pro nové modely Turbo je speciálně vyhrazena kontrastní barva Turbonite, kterou jsou lakovány různé kontrastní prvky, jako například znak Porsche a nápis Turbo S na zadní straně. Tento odstín mají i nová kola s centrálním zamykáním. Oproti standardním modelům Carrera má Turbo S výrazně širší karoserii a také výrazné ventilační otvory v boční i zadní části. Specifický vzhled podtrhují titanové koncovky výfukového systému v novém designu.

911 Turbo S T-Hybrid 992.2

Barevný odstín Turbonite je použit také v interiéru, například na dveřních panelech, na volantu, palubní desce, na obložení středové konzoly, nebo také na stopkách Sport Chrono. Ozdobné lišty mají poprvé karbonovou strukturu s neodymovým obložením. Použita jsou adaptivní sportovní sedadla s pamětí nastavitelná v 18. směrech. Standardně je vůz v provedení Coupé dodáván jen se dvěma předními sedadly, na přání lze vůz vybavit i systém zadních sedadel. Kabriolet má zadní sedadla již v základu. Ve standardní výbavě jsou dále například světlomety HD Matrix LED, paket Sport Chrono, aktivní podvozek PASM s elektrohydraulickou podporu náklonu a titanový sportovní výfukový systém.

Speciálně pro kupující vozu je také připravena exkluzivní kolekce náramkových hodinek Porsche Design Chronograph s designovými prvky vozu. Cena za novou vrcholnou 911-ku v českém konfigurátoru začíná na 6 966 494 Kč za provedení kupé, nebo 7 332 201 Kč za kabriolet.

911 Turbo S Coupe 911 Turbo S Cabriolet
Typ motoru 6-válec boxer se 2 turbodmychadly 6-válec boxer se 2 turbodmychadly
Obsah válců 3591 ccm 3591 ccm
Celkový výkon 523 kW (711 HP) při 6500-7000 ot./min. 523 kW (711 HP) při 6500-7000 ot./min.
Točivý moment 800 Nm při 2300-6000 ot./min. 800 Nm při 2300-6000 ot./min.
Maximální rychlost 322 km/h 322 km/h
Zrychlení (0-100 km/h) 2,5 s 2,6 s
Průměrná spotřeba 11,6 l/100 km 11,7 l/100 km
Hmotnost 1740 kg 1825 kg

911 Turbo S T-Hybrid 992.2 911 Turbo S T-Hybrid 992.2 911 Turbo S T-Hybrid 992.2 911 Turbo S T-Hybrid 992.2

Špionážní fotografie 911 Turbo S (992.2) Facelift 992 Carrera 4S a Targa 4S Limitovaná edice 911 Turbo 50 Years


Steve