2014 919 Hybrid LMP1 (9R9)


Porsche LMP1 (Le Mans Prototype 1), je hybridní závodní prototyp zkonstruovaný pro sezónu 2014 na mistrovství světa sportovních vozů FIA WEC, především pak pro 24 hodin Le Mans. V polovině roku 2011 padlo rozhodnutí vrátit se do vrcholového motoristického sportu a následně došlo k rozšíření vývojového centra Porsche Motorsport Center ve Weissachu. Byla postavena nová výrobní hala a administrativní budova, a výsledkem je prototyp, na jehož vývoji se podílel také tovární jezdec Porsche Timo Bernhard. Vůz pohání 2-litrový motor V4 s jedním turbem na zadní nápravě a elektromotor na přední nápravě. Vůz má dva nezávislé systémy rekuperace, jeden na tepelnou energii z výfukových plynů a druhý na elektrickou energii při brzdění, kterou následně ukládá do lithium-ion akumulátoru. Vůz debutoval v závodě 6 hodin Silverstone, kde obsadil 3. místo. První vítězství přišlo v závodě 6 hodin Sao Paulo, kde vůz s těsným náskokem překonal Toyotu TS040 Hybrid. V následujících letech došlo k úpravám a vylepšením vozu pro další motoristické sezóny.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 4-válec a elektromotor |
obsah válců: | 2000 ccm |
výkon: | V4: 373 kW (500 HP) Elektromotor: 298 kW (400 HP) |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu i vzadu |
pohon: | všech kol |
aukumulátor: | Lithium-ion |
rozměry | |
hmotnost: | 900 kg |
délka: | 4650 mm |
šířka: | 1900 mm |
výška: | 1050 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 7 |