'33 NSU Type 32
Od roku 1931 měl Ferdinand Porsche vlastní konstrukční kancelář, a i když byla tato doba ve znamení automobilové krize, po ukončeném projektu "lidového vozu" Typu 12 přišla do konstrukční kanceláře nabídka od výrobce motocyklů NSU, který měl také zájem na vývoji malého automobilu. Nový projekt s označením Typ 32 měl stejnou koncepci jako jeho předchůdce Typ 12 a tvarem karosérie se již velice podobal budoucímu slavnému Volkswgenu Beetle. Vůz byl poháněn motorem vyvinutým Ferdinandem Porsche, 4-válcem boxer o objemu 1,5L. Ačkoli byly vyrobeny tři prototypy a vše vypadalo velmi dobře, NSU si nemohla dovolit další investice do tohoto projektu a raději investovala do motocyklů, které právě zaznamenávali zvýšení prodejnosti. K automobilům se NSU vrátila až v roce 1957. Konstrukční kancelář Porsche však již měla na stole další projekt, monopost pro Grand Prix.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 20 kW (28 HP) při 3300 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 100 km/h |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |