'36 Auto Union Type C (P-Wagen)
Od roku 1931 měl Ferdinand Porsche již vlastní konstrukční kancelář. Velká pracovní příležitost přišla v roce 1932, kdy mezinárodní sportovní komise vypsala výběrové řízení na novou formuli do Grand Prix s hmotností do 750 kg. Projektu se chytila společnost Daimler-Benz a koncern Auto Union se čtyřmi kruhy ve znaku. Právě Auto Union vsadila na vypracované návrhy Ferdinanda Porsche, kterému se tak naskytla velká příležitost. Nutno říci, že všemu velice pomohla i finanční podpora zajištěná kancléřem Adolfem Hitlerem. První vozy nesly označení Projekt 22 (nebo Typ A) a byly představeny na Berlínském okruhu Avus v roce 1934. Nejúspěšnější Typ C byl pak představen v roce 1936. Řízení tak rychlého vozu ale nebylo vůbec jednoduché a pouze několik řidičů mělo odvahu naplno přijmout potenciál tohoto vozu. Takzvané "stříbrné šípy" získaly mnoho vítězství ve Velkých cenách a stali se úspěšnými i v závodech do vrchu. Vítězství to bylo tedy i pro Ferdinanda Porsche, který se ale již od této chvíle začal věnovat vývoji vytouženého "lidového vozu".
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 16-válec |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 383 kW (520 HP) při 5000 ot./min. |
točivý moment: | 870 Nm při 2500 ot./min. |
kompresní poměr: | 9.2 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
pneumatiky: | přední: 5,25 x 17 zadní: 7 x 19 |
statistiky | |
max. rychlost: | 315 km/h |
původní cena: | 70 000 RM (říšských marek) |
rozměry | |
hmotnost: | 734 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 889 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |
převodové poměry: | 1 - 2.00 2 - 1.292 3 - 1.078 4 - 0.965 |