'36 Auto Union Type C (P-Wagen)

36_auto_union_typ_c.jpg (343x190) - 28 KB

Od roku 1931 měl Ferdinand Porsche již vlastní konstrukční kancelář. Velká pracovní příležitost přišla v roce 1932, kdy mezinárodní sportovní komise vypsala výběrové řízení na novou formuli do Grand Prix s hmotností do 750 kg. Projektu se chytila společnost Daimler-Benz a koncern Auto Union se čtyřmi kruhy ve znaku. Právě Auto Union vsadila na vypracované návrhy Ferdinanda Porsche, kterému se tak naskytla velká příležitost. Nutno říci, že všemu velice pomohla i finanční podpora zajištěná kancléřem Adolfem Hitlerem. První vozy nesly označení Projekt 22 (nebo Typ A) a byly představeny na Berlínském okruhu Avus v roce 1934. Nejúspěšnější Typ C byl pak představen v roce 1936. Řízení tak rychlého vozu ale nebylo vůbec jednoduché a pouze několik řidičů mělo odvahu naplno přijmout potenciál tohoto vozu. Takzvané "stříbrné šípy" získaly mnoho vítězství ve Velkých cenách a stali se úspěšnými i v závodech do vrchu. Vítězství to bylo tedy i pro Ferdinanda Porsche, který se ale již od této chvíle začal věnovat vývoji vytouženého "lidového vozu".

Fotogalerie

36_auto_union_typ_c_04.jpg (800x600) - 108 KB 36_auto_union_typ_c_01.jpg (800x600) - 82 KB 36_auto_union_typ_c_03.jpg (800x600) - 87 KB 36_auto_union_typ_c_02.jpg (800x600) - 115 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 16-válec
obsah válců: 999 ccm
výkon: 383 kW (520 HP) při 5000 ot./min.
točivý moment: 870 Nm při 2500 ot./min.
kompresní poměr: 9.2 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové
pneumatiky: přední: 5,25 x 17
zadní: 7 x 19

statistiky

max. rychlost: 315 km/h
původní cena: 70 000 RM (říšských marek)

rozměry

hmotnost: 734 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 889 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4
převodové poměry: 1 - 2.00
2 - 1.292
3 - 1.078
4 - 0.965