1931 Typ 7 (Wanderer W21 / W22)

31_type_7_wanderer_w22.jpg (343x153) - 22 KB

Po rozvázání pracovního poměru s rakouskou firmou Steyr odjel Ferdinand Porsche do Stuttgartu, kde v dubnu 1931 založil vlastní společnost. V té zaměstnával tým špičkových odborníků, většinou své dobré známé a samozřejmě také svého syna Ferryho, který tak získával cennou praxi do budoucnosti. Úplně prvním projektem nově vzniklé společnosti byla konstrukce podvozku s vzadu uloženým motorem pro automobilku Wanderer označovaná jako Typ 7. Řadový 6-válec a podvozek byl základem pro novou řadu luxusních automobilů Wanderer W21/22 a stal se tak významným projektem Ferdinanda Porsche, který odstartoval úspěšnou činnost firmy. Motory vyvinuté pro tuto řadu pak byly v průběhu 30. let používány v různých modelech značky Wanderer, která se později stala součástí koncernu Auto Union.

Fotogalerie

31_type_7_wanderer_w22_01.jpg (800x600) - 167 KB 31_type_7_wanderer_w22_02.jpg (800x600) - 159 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec
obsah válců: 1692 ccm
výkon: 26 kW (35 HP) při 3600 ot./min.
kompresní poměr: 6.1 : 1
palivový systém: karburátor Solex

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol

statistiky

max. rychlost: 95 km/h

rozměry

hmotnost: 1300 kg
délka: 4500 mm
šířka: 1670 mm
výška: 1650 mm
zavěšení kol: 3000 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4