'42 Tiger VK 45.01 (P)

42_tiger_vk_4501_p.jpg (343x190) - 30 KB

Vzhledem na nacisty vyvolanou 2. světovou válku musel Ferdinand Porsche přepracovat několik projektů a několik z nich dokonce úplně zastavit. Ačkoli byl Ferdinand v očích Hitlera technickým géniem, musela se Porscheho společnost, vzhledem k válečným událostem a prakticky nulové naději na brzký mírový proces, přeorientovat na zbrojní výrobu, namísto vývoji osobních automobilů. V době zbrojení potřeboval Hitler nové robustní tanky a první, komu mohl tuto konstrukci svěřit byl právě Porsche. Ten z existenčních důvodů své kanceláře i závodů Volkswagen tuto zakázku přijal a po zastaveném projektu Leopard vyvinul útočný tank nazvaný Tiger. Tank měl na každé straně šest pojezdových kol, vpředu pak jedno hnací a vzadu ještě jedno napínací. Plánována byla dokonce i verze Tigeru s plamenometem (FlammTiger). Kvůli počátečním neúspěchům při testování nakonec ale dostal přednost tank Henschel Tiger I. Na podvozku Tigeru P bylo však později vyrobeno 5 kusů vyprošťovacích vozidel Bergepanzer a 90 tanků zvaných Ferdinand, které byly nasazeny v červenci 1943 v bitvě u Kursku a o rok později také v Normandii a v Ardenách. Porsche později vyvinul ještě jeden tank, obří 180 tunový kolos s krycím jménem "Maus".

Fotogalerie

42_tiger_vk_4501_p_02.jpg (800x560) - 100 KB 42_tiger_vk_4501_p_04.jpg (800x600) - 108 KB 42_tiger_vk_4501_p_03.jpg (800x600) - 118 KB 42_tiger_vk_4501_p_01.jpg (800x600) - 110 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 2 vodou chlazené 10-válce a 2 elektromotory
výkon: 2 x 320 koní

statistiky

max. rychlost: 35 km/h
průměrná spotřeba: 650 l / 100 km
dojezd: 80 km

rozměry

délka: 9540 mm
šířka: 3400 mm
výška: 2900 mm
palivová nádrž: 520 l