'42 Tiger VK 45.01 (P)


Vzhledem na nacisty vyvolanou 2. světovou válku musel Ferdinand Porsche přepracovat několik projektů a několik z nich dokonce úplně zastavit. Ačkoli byl Ferdinand v očích Hitlera technickým géniem, musela se Porscheho společnost, vzhledem k válečným událostem a prakticky nulové naději na brzký mírový proces, přeorientovat na zbrojní výrobu, namísto vývoji osobních automobilů. V době zbrojení potřeboval Hitler nové robustní tanky a první, komu mohl tuto konstrukci svěřit byl právě Porsche. Ten z existenčních důvodů své kanceláře i závodů Volkswagen tuto zakázku přijal a po zastaveném projektu Leopard vyvinul útočný tank nazvaný Tiger. Tank měl na každé straně šest pojezdových kol, vpředu pak jedno hnací a vzadu ještě jedno napínací. Plánována byla dokonce i verze Tigeru s plamenometem (FlammTiger). Kvůli počátečním neúspěchům při testování nakonec ale dostal přednost tank Henschel Tiger I. Na podvozku Tigeru P bylo však později vyrobeno 5 kusů vyprošťovacích vozidel Bergepanzer a 90 tanků zvaných Ferdinand, které byly nasazeny v červenci 1943 v bitvě u Kursku a o rok později také v Normandii a v Ardenách. Porsche později vyvinul ještě jeden tank, obří 180 tunový kolos s krycím jménem "Maus".
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 2 vodou chlazené 10-válce a 2 elektromotory |
výkon: | 2 x 320 koní |
statistiky | |
max. rychlost: | 35 km/h |
průměrná spotřeba: | 650 l / 100 km |
dojezd: | 80 km |
rozměry | |
délka: | 9540 mm |
šířka: | 3400 mm |
výška: | 2900 mm |
palivová nádrž: | 520 l |