1912 Austro-Daimler Landwehr Zug Train


Kromě konstrukcí automobilů nebo leteckých motorů se Ferdinand Porsche ve společnosti Austro-Daimler zabýval také zakázkami pro motorizaci rakousko-uherské armády. Zkonstruoval několik typů dělostřeleckých tahačů, z nichž nejznámější byl motorový silniční a kolejový vlak Landwehr pro přepravu těžké techniky obsahující generátorový vůz a deset jednonápravových přívěsů. K pohonu použil osvědčený hybridní systém Mixte, se kterým se dříve proslavil u automobilů Lohner-Porsche. Šestiválcový benzínový motor o výkonu 74 kW (100 koní) byl spojen s generátorem o výkonu 70 kW, který vyráběl elektřinu pro elektromotory umístěné v nábojích kol přívěsů. Nosnost silničního vlaku byla kolem 20 tun, po železnici bylo možné přepravit i 50-tunový náklad. Vylepšené typy pak nesly označení B-Zug a C-Zug. Ferdinand Porsche byl průkopníkem motorizace armády a jako uznání dostal v roce 1912 Rytířský řád, v roce 1916 válečný kříž Františka Josefa, ale především čestný doktorát na Technické universitě ve Vídni, kam před 20-ti lety tajně docházel na večerní přednášky.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec |
výkon: | 74 kW (100 HP) |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | všech kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 27 km/h |