1939 KdF Typ 68 (Lieferwagen)

V květnu 1934 na schůzce v berlínském hotelu Kaiserhof požadoval vůdce nacistického Německa Adolf Hitler vývoj "lidového vozu" pro dva dospělé a tři děti se spotřebou paliva do 7 l/100 km. Zakázku obdržel Ferdinand Porsche a jeho tým, ve kterém nechyběli specialista na karosérie Erwin Komenda, konstruktér motoru Josef Kales nebo hlavní inženýr Karl Rabe. První funkční prototypy s označením Typ 60 byly podrobeny terénním zkouškám a představeny v roce 1936 a v roce 1938 v továrně Daimler-Benz proběhla výroba série 30. vozů Volkswagen 30, nazvaná jako KdF-Wagen. Ve stejném roce byl vyroben také omezený počet panelových dodávek a pick-upů, odvozených od Typu 30 a označených jako Typ 68. Do dnešní doby se však žádný vůz tohoto typu nedochoval.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 4-válec boxer |
| obsah válců: | 1131 ccm |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |